Rozwój firmy wymaga zazwyczaj poniesienia pewnych wydatków na cele związane z jej promocją. Warto wiedzieć, że część z nich może być zaliczona do kosztów prowadzonej działalności gospodarczej, inne zaś nie. Jak w praktyce rozliczać koszty reprezentacji i reklamy?
Spis treści
KOSZTY REPREZENTACJI I REKLAMY – CO TRZEBA WIEDZIEĆ?
W pewnych przypadkach granica pomiędzy nimi jest bardzo płynna i trudno ją jednoznacznie określić. Chociaż przedsiębiorca z pewnością może zaliczyć na poczet kosztów następujące działania związane z reklamą:
zaprojektowanie logo,
zaprojektowanie i druk wizytówek, broszur, plakatów itp.,
reklamę zewnętrzną (szyldy, bannery, billboardy itp.),
reklamę w Internecie (np. pozycjonowanie),
sponsoring,
udział w targach branżowych.
To oczywiście nie cała lista działań, które można zaliczyć do kosztów. Kiedy jednak koszty reprezentacji i reklamy mogą być problematyczne?
Nie wiesz czym są koszty reprezentacji i reklamy? Wypróbuj za darmo inFakt.pl i bez żadnych limitów kontaktuj się z księgowymi, którzy rozwieją Twoje wątpliwości! Przetestuj koniecznie.
ODRÓŻNIENIE REPREZENTACJI OD REKLAMY
Z kolei w kontekście reprezentacji najczęściej brana jest pod uwagę definicja widniejąca w słowniku języka polskiego, określająca ją jako jako „okazałość” i „wystawność”. Jej głównym zadaniem jest odpowiednie kształtowanie wizerunku firmy w oczach potencjalnych klientów. Co za tym idzie reprezentacja ma na celu podniesienie prestiżu firmy.
Koszty reprezentacji i reklamy sprawiają jednak pewne problemy interpretacyjne. W praktyce bowiem często trudno jednak określić jakie działania mogą zostać uznane za reprezentację. To problematyczne tak dla przedsiębiorców, jak i dla organów administracji podatkowej, które wydają rozbieżne orzeczenia w tej kwestii.
Odnosiło się to np. do lunchu z klientem. Takie postępowanie przez szereg lat nie mogło być zaliczone do kosztów. Aktualnie jedna tego typu wydatek nie powinien spotkać się z zastrzeżeniami urzędników.
ROZLICZAJ KOSZT Z INFAKTEM
Decydując się na wybór Programu do Księgowości nie trzeba dokonywać wielu zadań. Aplikacja sama bowiem zapisze wydatek w Księdze Przychodów i Rozchodów, czy ujmie właściwe kwoty w VAT-7 i PIT-5.
Użytkownik ma możliwość, by w każdej chwili sprawdzić koszty analizując firmowe finanse. Co więcej księgowi inFaktu pomogą przedsiębiorcy rozróżnić koszty reprezentacji i reklamy.
Żeby skorzystać z inFakt.pl należy założyć konto i wypełnić dane księgowe. Każdy użytkownik może przetestować Program do Księgowości przez 30 dniu zupełnie za darmo. Wypróbuj już dziś!
Nie wiesz czym są koszty reprezentacji i reklamy? Dołącz do przeszło 320 tys. przedsiębiorców, którzy już wybrali inFakt.pl. Sprawdź jego zalety – bez żadnych opłat!