Co musi zawierać rejestr sprzedaży? Czu muszą go prowadzić także przedsiębiorcy zwolnieni z VAT?
Jednym z podstawowych obowiązków, jakie nakładają na podatników VAT przepisy jest prowadzenie ewidencji w celu prawidłowego rozliczenia tego podatku. Wśród nich znajduje się rejestr sprzedaży. Muszą go również prowadzić przedsiębiorcy zwolnieni z VAT.
W przypadku VAT przedsiębiorcy zazwyczaj prowadzą dwie istotne ewidencje. Pierwsza z nich odzwierciedla dokonaną w sprzedaż (rejestr sprzedaży) zaś w drugiej wykazywane są zakupy (rejestr zakupów).Rejestr sprzedaży to więc podstawowa ewidencja, w której wykazywana jest podstawa opodatkowania oraz wartość podatku należnego w podziale według stawek podatku. To dokument niezbędny do prawidłowego sporządzenia deklaracji VAT.W myśl przepisów taka ewidencja powinna zawierać następujące informacje:
kwoty podatku naliczonego związane,
dane niezbędne do prawidłowego określenia przedmiotu i podstawy opodatkowania,
kwotę podatku podlegającego wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi,
inne dane służące do prawidłowego sporządzenia deklaracji VAT.
Wygodne zakładanie firmy
Załóż firmę za darmo, bez wychodzenia z domu!
REJESTR SPRZEDAŻY RÓWNIEŻ DLA ZWOLNIONYCH Z VAT
Do tego by prowadzić rejestr sprzedaży zobligowani są również przedsiębiorcy zwolnieni z VAT ze względu na limit obrotów, który wynosi 150 tys. zł rocznie. Taki dokument pozwala pilnować wysokości obrotów, a tym samym momentu, do którego można korzystać ze zwolnienia z VAT.Wyliczając limit przedsiębiorca zwolniony z VAT nie bierze pod uwagę:
sprzedaży środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów,
sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju oraz sprzedaży wysyłkowej na terytorium kraju,
większość transakcji odgórnie zwolnionych z VAT.
Należy również pamiętać, że nieprowadzenie rejestru sprzedaży przez firmę zwolnioną z VAT grożą konsekwencje. Takie postępowanie może być bowiem zakwalifikowane choćby jako przestępstwo skarbowe.
JAK ZAŁOŻYĆ FIRMĘ Z INFAKTEM?
Szukasz optymalnego sposobu na założenie własnej działalności gospodarczej, który odciąży Cię w załatwianiu wszelkich formalności z tym związanych? Zgłoś się do inFaktu, a my dopilnujemy wszystkiego za Ciebie.Z inFaktem cały proces to tylko kilka kroków:
Zamówienie rozmowy z jednym z naszych fachowców.
Rozmowa telefoniczna z księgową z inFakt.
Przygotowanie przez nas wszystkich koniecznych dokumentów.
Wysłanie e-mailem dokumentów klientowi do weryfikacji.
Podpisanie dokumentów przez Ciebie dostarczonych kurierem
Odebranie dokumentów przez naszych księgowych i złożenie ich w urzędzie.
Jak widać nie musisz angażować się w te procedury, jako że praktycznie wszystkie niezbędne czynności wykonujemy za Ciebie.Po założeniu firmy działalności nie zostawiamy Cię jednak bez pomocy w firmowych rozliczeniach. Zapewniamy bowiem obsługę księgową w Ogólnopolskim Biurze Rachunkowym. Można ją testować przez 60 dni za darmo i bez żadnych zobowiązań.
Zakładanie firmy
Szukasz więcej informacji na temat: Co musi zawierać rejestr sprzedaży? Czu muszą go prowadzić także przedsiębiorcy zwolnieni z VAT??
Załóżmy, że przedsiębiorca prowadzi własną pozarolniczą działalność gospodarczą i nie zatrudnia żadnych pracowników. Przedsiębiorca ten planuje w najbliższym czasie zawiesić prowadzoną przez siebie działalność gospodarczą. Na jaki czas może on dokonać tego zawieszenia, oraz jakie działania powinien w tym celu podjąć?
Podatek u źródła to mało znana danina publiczna stosowana w transakcjach międzynarodowych, której celem jest przede wszystkim zapobieganie uchylaniu się od zapłaty zobowiązań podatkowych.
W momencie wydania towarów na zewnątrz powstaje obowiązek udokumentowania tego faktu poprzez wystawienie druku WZ, czyli dokumentu „wydanie zewnętrzne” (WZ).
Zasady sporządzania rejestru sprzedaży dla celów podatku od towarów określa art. 109 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535).
Jeśli poszukujesz informacji dotyczących prawa pracy i wynagrodzeń – świetnie trafiłeś. Poniżej znajdziesz szereg artykułów skierowanych do osób prowadzących działalność gospodarczą oraz ich pracowników.
Składki ZUS są jednym z największych problemów jeżeli chodzi o prowadzenie własnej firmy czy też przedsiębiorstwa. Czy jednak nie ma wyjątku dla nowych firm i młodych przedsiębiorców?
Przychody ze sprzedaży w rachunkowości rozumiane są jako wartość sprzedaży którą wylicza się jako sumę iloczynów ilości sprzedanych wyrobów, robót, usług, towarów i materiałów jak i też właściwej dla nich jednostkowej ceny sprzedaży.
Wielu przedsiębiorców prowadzących własną działalność wie doskonale o tym że istnieje możliwość zawieszenia swojej działalności gospodarczej na okres maksymalnie dwóch lat (czyli na okres 24 miesięcy)
W myśl przepisów minimalne wynagrodzenie stanowi odgórnie określoną kwotę, poniżej której nie można opłacać pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu. Płaca minimalna wpływa również na inne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej.