Przedsiębiorcy często nie mają pełnej świadomości tego, czym zajmują się księgowi i czy robią to dobrze. Ale jedno na pewno mogą ocenić: czy księgowy oferuje wsparcie najwyższej jakości? Oczywiście, poziom pomocy dla przedsiębiorcy także może się różnić. Zobaczcie jak to wygląda w inFakcie.

Przedsiębiorca nie zawsze wie o co pytać

Najprostsza rzecz, którą może zrobić księgowy, to odebrać telefon od przedsiębiorcy i odpowiedzieć na jego pytania. To bardzo ważne, żeby te odpowiedzi były nie tylko poprawne, ale także maksymalnie zrozumiałe i proste. Oczywiście to zakłada, że przedsiębiorca wie, o co pytać. Ale czasami nie wie.

Np. mało który świeżo upieczony przedsiębiorca wie, że założenie firmy 1. dnia miesiąca to zły pomysł. Albo że warto wprowadzić do firmy stary samochód. Albo, że wśród kosztów może znaleźć się np. rower. Albo że rozliczanie podatków co kwartał może być lepszym pomysłem, niż co miesiąc. Takich kwestii jest oczywiście więcej.

Dlatego niezwykle istotne jest aktywne wsparcie ze strony księgowych. Aktywne, czyli takie, w którym księgowy lub księgowa wysuwa propozycje z własnej inicjatywy

Aktywne wsparcie księgowej w inFakcie

Księgowi dostępni w inFakcie mają świadomość tego, że przedsiębiorca nie zawsze wie o co zapytać. A gdy zna się pewne niuanse rozliczeń, księgowości, fakturowania i formalności, to nie jest trudno to przewidzieć. Dlatego klienci inFaktu mogą liczyć na aktywne wsparcie z ich strony.

Księgowi kontaktują się z własnej inicjatywy i wspólnie z klientem odpowiadają m.in. na takie pytania:

  • Czy okres rozliczeniowy (miesiąc lub kwartał) podatku dochodowego i VAT-u jest optymalny?
  • Czy wszystkie wydatki, które można „wrzucić w koszty” są rozliczane?
  • Czy forma opodatkowania jest najbardziej opłacalna?
  • Czy nie warto rozważyć pewnych wydatków, które będzie dało się „wrzucić w koszty”?

A także wiele innych! Oczywiście, własna księgowa w inFakcie odpowiada także na pytania wysuwane przez przedsiębiorcę – takich z pewnością nie brakuje. Ot, choćby w trakcie prowadzenia działalności może pojawić się wątpliwość dotycząca kasy fiskalnej.

Szybki kontakt z księgową – prosto z aplikacji

Kontakt z własną księgową i uzyskanie od niej szybkiego wsparcia jest szczególnie wygodny, gdy korzysta się z aplikacji mobilnej inFaktu na iPhone’a. Wtedy po otwarciu aplikacji w telefonie pojawia się opcja szybkiego zadzwonienia z własnej księgowej bez wychodzenia z programu.

Więcej na ten temat można sprawdzić w tym artykule.

Chcesz współpracować z księgową online?

  • Przetestuj inFakt za darmo, także w wersji mobilnej. Wystaw bezbłędną e-fakturę w minutę.

Sprawdź, jak łatwo wystawisz e-fakturę

Masz pytania do artykułu? Odpowiemy w komentarzu.