Jak ubiera się telepracownik? Co najczęściej robi podczas „pracy zdalnej”? Na co przeznacza czas zaoszczędzony na dojazdach? Dlaczego szefowie zwykle są przeciwni pracy zdalnej? Tego wszystkiego dowiecie się z niezwykle ciekawej infografiki.

Jak to jest z tą pracą zdalną?

Wśród użytkowników inFaktu zapewne są zarówno osoby, które pracują i mieszkają w jednym miejscu, jak i przedsiębiorcy, którzy zatrudniają takich współpracowników. Praca w domu może nie należy do prostych, ale można się jej nauczyć – wystarczy np. skorzystać z kilku prostych porad. Oczywiście freelancer ma znacznie więcej opcji, niż praca w domu, może np. skorzystać z biura coworkingowego. Tyle że nie każdego na to stać… Wówczas pozostaje własna kanapa, kubek kawy, piżama i laptop na kolanach.

Serwis Mashable kilka dni temu opublikował bardzo ciekawą infografikę dotyczącą osób, które pracują z domu. Co prawda autorzy skupiają się głównie na pracownikach zdalnych zatrudnionych na stałe w firmach, ale wnioski można z powodzeniem przenieść na wszystkie osoby pracujące w trybie „home office”. W końcu zapewne w życiu niejednego freelancera zdarzają się okresy, w których pracuje dla jednego klienta. A wówczas niewiele różni się tak naprawdę od typowego pracownika zdalnego.

Jakie są najciekawsze wnioski?

33% firm w USA zezwala pracownikom na regularną pracę w domu, zaś 10% Amerykanów korzysta z telepracy raz w tygodniu. W domu pracują po to, żeby dokończyć pracę (48%), ponieważ mają mniej „przeszkadzaczy” (44%), są bardziej produktywni (35%) oraz ponieważ taka praca zapewnia im odpowiedni balans na linii praca-dom.

A czym niezwiązanym z pracą zajmują się w trakcie „pracy”? Jest tego trochę: 43% ogląda telewizję i filmy, 35% zajmuje się domem, 28% gotuje obiad, 26% ucina sobie drzemki, 24% pije alkohol, a 20% grywa w gry wideo.

Całą infografikę znajdziecie tutaj.