Rok 2016 przynosi ze sobą wiele zmian w przepisach. Jedną z tych, które ułatwiają życie przedsiębiorcy, jest zmiana zasad sporządzania korekt deklaracji podatkowych.

Korekta deklaracji do końca 2015 roku

Korektę deklaracji składa się w 2 przypadkach:

  • wystąpienie błędów formalnych, np. brak podpisu – tego typu błędy nie mają wpływu na wysokość zobowiązania podatkowego
  • popełnienie błędów rachunkowych – dotyczą obliczeń, kwot i mają wpływ na wysokość podatku do zapłaty.

Do końca 2015 roku złożenie korekty deklaracji wiązało się z koniecznością złożenia oświadczenia o przyczynie.

Przedsiębiorca był zobowiązany nie tylko przekazać do urzędu skarbowego poprawioną deklarację, ale również pisemnie poinformować go o tym, co spowodowało powstanie błędów.

Oświadczenie to przygotowywano na druku ORD-ZU.

Jak dokonać korekty deklaracji podatkowej

Od 2016 roku ORD-ZU jest zbędne

Zmiany przepisów spowodowały, że z początkiem 2016 roku przedsiębiorcy zostali zwolnieni z obowiązku składania wyjaśnień. Tym samym dokument ORD-ZU odszedł do lamusa.

Oczywiście, nadal istnieje możliwość załączenia go do korekty deklaracji, jest to jednak już jedynie przywilej przedsiębiorcy.

Zmiany w przepisach z inFakt

Na naszym blogu znajdziecie informacje o zmianach w przepisach. Staramy się przygotowywać je na bieżąco. Wśród nich:

Chcesz prowadzić swoją księgowość w prosty sposób?

  • Przetestuj inFakt za darmo już dziś, poznaj zalety księgowości elektronicznej.
  • Wystaw testową e-fakturę w inFakcie online lub w aplikacji inFakt na smartfon. Zajmie Ci to minutę.
  • Gdy zaczniesz korzystać z inFaktu masz zapewnione bezpłatne wsparcie specjalistów, 6 dni w tygodniu.
  • A gdy Twoje potrzeby wzrosną – dopasujemy księgową lub księgowego do potrzeb Twojej firmy.

Załóż testowe konto

Masz pytania do artykułu? Odpowiemy w komentarzu.