Zmiana biura rachunkowego – z inFaktem to nie problem

Wybór biura rachunkowego na początku działalności gospodarczej może być przypadkowy. Mało kto od razu orientuje się we wszystkich formalnościach, podatkach i obowiązkach. Później z czasem możemy dostrzec, że biuro rachunkowe jednak wypadałoby zmienić, tyle że ten proces może wydawać się trudny. Z inFaktem taki nie jest.

W skrócie

Zmiana biura rachunkowego może być prosta

  • Zawierasz z inFaktem umowę o świadczenie usługi księgowej.
  • Twoja nowa osobista księgowa informuje Cię, jakie dokumenty będą jej potrzebne, by kontynuować rozliczenia.
  • Wysyłasz zdjęcia tych dokumentów do księgowej przez aplikację inFakt lub emailem lub bez dodatkowych kosztów wysyłamy do poprzedniego biura kuriera po odbiór dokumentacji.

Kiedy warto rozważyć zmianę biura rachunkowego

Przedsiębiorca, który zaczyna swoją przygodę z działalnością gospodarczą ma na głowie nie tylko rozwój firmy, reklamę, wyposażenie biura, nawiązywanie pierwszych kontaktów biznesowych. Musi też zacząć orientować się w formalnościach, które można określić ogólnym mianem księgowości.

Księgowość można poprowadzić samemu lub zlecić. Jako że nie każdy ma czas, żeby prowadzić księgowość na własną rękę spora część przedsiębiorców decyduje się na usługi biura rachunkowego.

W tym modelu sprawami księgowymi firmy zajmuje się księgowy. Podstawowym zadaniem przedsiębiorcy jest dostarczanie faktur kosztowych księgowym, którzy dokonują rozliczeń, składają deklaracje i reprezentują przedsiębiorcę przed fiskusem. To oczywiście tylko podstawy, gdyż niektóre biura oferują jeszcze:

  • Dostarczanie dokumentów kosztowych w wygodny sposób, np. w formie skanów elektronicznych lub za pomocą zdjęć w aplikacji mobilnej.
  • Stały dostęp do danych księgowych, w tym do faktur kosztowych, KPiR, kwot przychodów i kosztów, kwot podatków, składek ZUS.
  • Program do fakturowania.
  • Wsparcie poza typowymi godzinami pracy, czyli późnym wieczorem i w weekendy.

Jeżeli dane biuro rachunkowe tego nie oferuje to być może powód, by zmienić biuro na bardziej nowoczesne.

Zmiana biura rachunkowego – przede wszystkim dokumentacja

Zmiana biura rachunkowego w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej bez zatrudnionych pracowników nie jest trudnym procesem. Zmiany biura nie trzeba dokonywać po zamknięciu roku podatkowego, czy też w jakimś konkretnym momencie.

dokumentacja potrzebna przy zmianie biura rachunkowego

Prowadząc jednoosobową firmę trzeba przede wszystkim pamiętać, by odebrać z poprzedniego biura rachunkowego wszystkie dokumenty księgowe. Są one bowiem niezbędne, aby nowe biuro mogło poprawnie kontynuować rozliczenia.

Chodzi przede wszystkim o:

  • Wszelkie dokumenty przekazane przez przedsiębiorcę do biura rachunkowego, w tym m.in. faktury, rachunki, paragony, potwierdzenia zapłaty, umowy, itd.
  • Wszelkie dokumenty sporządzane przez biuro, w tym m.in. KPiR, rejestry VAT, deklaracje VAT, deklaracje VAT-UE.

W tych dokumentach znajdują się informacje niezbędne dla księgowych z nowego biura, bez których nie będą mogli kontynuować rozliczeń.

Jak inFakt pomaga w zmianie biura?

Odebranie dokumentów z poprzedniego biura może zabierać cenny czas przedsiębiorcy. Dlatego inFakt stworzył usługę, dzięki której nie jest to konieczne. Każdemu przedsiębiorcy, który rozpoczyna korzystanie z księgowości w inFakcie proponujemy prostą procedurę zmiany biura rachunkowego . Jak to działa?

Zmiana biura z inFaktem odbywa się w 3 prostych krokach:

  1. Podpisujesz umowę o świadczenie usługi księgowej przez inFakt.pl.
  2. W ciągu 24h dzwoni do Ciebie Twoja nowa osobista księgowa i ustala, które dokumnty są jej potrzebne, by kontynuować rozliczanie Twojej działalności.
  3. Jeśli już jesteś w posiadaniu tych dokumentów, bo np. odebrałeś je wcześniej sam rezygnując z usług poprzedniego biura, wystarczy przesłanie zdjęć wskazanych dokumentów.
  4. Jeśli komplet Twoich dokuemntów znajduje się jeszcze w poprzednim biurze rachunkowym, inFakt wysyła kuriera do Twojego poprzedniego biura i odbiera z niego całą dokumentację. Uwaga – odebranie dokumentacji może wymagać osobistej obecności przedsiębiorcy. Tę kwestię trzeba uzgodnić z poprzednim biurem.
  5. Kurier przywozi dokumentację do Twojej nowej osobistej księgowej.

Dzięki temu przedsiębiorca nie tylko oszczędza czas, ale przede wszystkim ma pewność, że rozliczenia będą kontynuowane prawidłowo.

Przetestuj księgowość w inFakcie

  • Bezpieczna i pewna obsługa księgowa przez osobistą, sprawdzoną księgową.
  • Dostarczanie kosztów w postaci skanów – także aplikacją mobilną.
  • Stały dostęp do inFakt.pl – podatki, składki ZUS, fakturowanie, dostęp do finansowania!

Sprawdź

Jeśli masz już założone swoje konto w inFakt, zaloguj się tutaj.