ZAW-FA – Zawiadomienie o nadaniu lub odebraniu uprawnień do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur

Zawiadomienie ZAW-FA składa się w celu nadania uprawnienia do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur.
Jak złożyć ZAW-FA?
Zawiadomienie ZAW-FA składają podatnicy i podmioty nadające lub odbierające osobie fizycznej uprawnienia do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. Składa się je do właściwego naczelnika urzędu skarbowego. Zawiadomienie można złożyć:
- elektronicznie – bezpośrednio poprzez www.ksef.mf.gov.pl,
- papierowo – do właściwego urzędu skarbowego.
Uwaga
Możliwość nadawania lub odbierania uprawnień do korzystania z KSeF w postaci papierowej jest przewidziana dla podatników i podmiotów, którzy nie są osobami fizycznymi i nie posiadają możliwości uwierzytelnienia się za pomocą kwalifikowanej pieczęci elektronicznej.
Czym jest KSeF?
KSeF to specjalna platforma, poprzez którą możesz wystawiać faktury oraz je odbierać. Odbieranie faktur przy użyciu platformy będzie wymagało akceptacji odbiorcy takiej faktury. Od 1 stycznia 2022 r. korzystanie z systemu jest dobrowolne, jednak od 1 stycznia 2024 r. stanie się obowiązkowe. Przy wystawieniu faktury KSeF dokona jej weryfikacji, nada numer oraz będzie archiwizował faktury. Oznacza to, że nie już konieczności przechowywania faktur, a organy podatkowe będą je pobierały bezpośrednio z platformy.
Więcej o tym przeczytasz w artykule jak działa Krajowy System e-Faktur.
Podziel się nim ze znajomymi