Wniosek o subwencję PFR w ramach Tarczy Finansowej złożysz logując się do swojego konta firmowego.

Proces składania wniosku wygląda analogicznie w każdym banku. Na potrzeby instrukcji, wniosek o subwencję wypełnimy korzystając z wniosku dostępnego w Santander Bank. Sprawdź, gdzie znaleźć wniosek w Twoim banku.

  1. Zaloguj się do swojej bankowości internetowej.
  2. Przejdź do zakładki Twoje sprawy.
  3. W kafelku Tarcza Finansowa PFR kliknij Złóż wniosek o subwencję finansową w związku z koronawirusem (COVID-19).
  4. Kliknij czerwoną ikonkę Formularz – wyślij wniosek online.

Dane podstawowe

  1. Dane Twojej firmy będą automatycznie uzupełnione.
  2. Podaj kod PKD swojej działalności.
    • Jeśli nie znasz swojego kodu, przejdź na stronę CEIDG, wyszukaj swoją działalność, a następnie sprawdź przypisany kod PKD.
  3. Zaznacz odpowiednią kategorię przedsiębiorcy.
    • Mikroprzedsiębiorca, jeśli na dzień 31 grudnia 2019 r. zatrudniałeś nie więcej niż 9 osób (bez właściciela), a Twój roczny obrót w 2019 r. nie przekroczył 2 mln euro
    • Mały lub średni przedsiębiorca, jeśli na dzień 31 grudnia 2019 r. zatrudniałeś więcej niż 9 osób, a mniej niż 249 oraz Twój roczny obrot nie przekracza 50 mln euro.
    • W tym polu do pracowników zaliczamy wyłącznie osoby na umowie o pracę, bez osób na urlopach macierzyńskich, rodzicielskich, ojcowskich, wychowawczych i zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.
  4. Kliknij Dalej.

Informacje o firmie

  1. Liczba pracowników (na koniec poprzedniego miesiąca).
    • W tym polu do pracowników możemy zaliczyć zarówno osoby na umowie o pracę, jak i osoby na umowach cywilnoprawnych, za które opłacamy składki społeczne.
    • Jeśli liczba pracowników w przeliczeniu na pełne etaty nie jest liczbą całkowitą – zaokrąglamy ją w górę. Oznacza to, że liczbę 2,1 zaokrąglamy do 3.
    • Stan zatrudnienia dotyczy ostatniego dnia poprzedniego miesiąca. Wypełniając wniosek w maju, patrzymy na dzień 30 kwietnia.
  2. Dokonaj wyboru. Liczbę pracowników należy porównać z dniem 31 grudnia 2019 r. lub z analogicznym do miesiąca złożenia wnioku, ostatnim dniem miesiąca w 2019 r. (wypełniając wniosek w maju będzie to 31 maja 2019 r.).
    • Jeśli chcesz porównać zatrudnienie do 31 grudnia 2019 r. – nie zaznaczaj pola z oświadczeniem.
    • Jeśli chcesz porównać zatrudnienie do ostatniego dnia miesiąca analogicznego w 2019 r. – zaznacz pole z oświadczeniem.
  3. Wpisz stan poprzedniego zatrudnienia.
    • Jeśli zaznaczyłeś pole z oświadczeniem – wpisz stan na ostatni dzień miesiąca analogicznego do miesiąca składania wniosku w 2019 r. (wypełniając wniosek w maju będzie to 31 maja 2019 r.)
    • Jeśli nie zaznaczyłeś pola z oświadczeniem – wpisz stan na dzień 31 grudnia 2019 r.
    • Tak jak poprzednio, możesz uwzględnić zarówno osoby na umowie o pracę, jak i osoby na umowach cywilnoprawnych, za które opłacasz składki społeczne. Liczbę zaokrąglamy w górę, np. przy stanie zatrudnienia 4,05 – wpisujemy 5.
    • Porównanie zatrudnienia ma wpływ na maksymalną kwotę subwencji. Jeśli stan zatrudnienia na 31 grudnia 2019 r. lub z ostatniego dnia miesiąca analogicznego w 2019 r. będzie niższy niż obecnie – obowiązywać będzie niższa wartość.
  4. Wpisz swoją wysokość przychodów ze sprzedaży za 2019 r.
  5. Zaznacz wszystkie zgody i oświadczenia.
  6. Kliknij Dalej.

Spadek obrotu

  1. Wybierz pierwszy miesiąc w 2020 r., w którym chcesz wykazać spadek obrotów.
    • Spadek obrotu nie może być mniejszy niż 25%.
    • Pierwszym możliwym miesiącem do wyboru w 2020 r. jest marzec.
  2. Wpisz swój obrót netto (suma faktur sprzedażowych netto) za wybrany wcześniej miesiąc.
  3. Dokonaj wyboru. Spadek obrotów możesz porównać do miesiąca poprzedniego w 2020 r. lub do analogicznego miesiąca w 2019 r.
  4. Jeśli:
    • chcesz porównać spadek obrotu z analogicznym miesiącem w 2019 r. – zaznacz pole z oświadczeniem
    • chcesz porównać spadek obrotu z miesiącem poprzednim w 2020 r. – pozostaw pole z oświadczeniem puste
  5. Wpisz swój obrót netto w wybranym wcześniej miesiącem porównawczym.
  6. Oznacz swoją rezydencję podatkową. Kliknij Tak, jeśli Twoja działalność jest zarejestrowana w Polsce.
  7. Kliknij Dalej

Wysokość subwencji

  1. Procent spadku obrotu i maksymalna wysokość subwencji zostaną wyliczone na podstawie podanych danych.
  2. Wpisz o wnioskowaną wysokość subwencji. Możesz wpisać dowolną kwotę nieprzekraczającą maksymalnej kwoty.
  3. Wypełnij informacje dodatkowe (Nie wpływają one na ocenę wniosku).
    • Liczbę pracowników, których miejsca pracy uchroni subwencja.
    • Procent strat, które pokryje subwencja.
  4. Zaznacz wszystkie zgody i oświadczenia.
  5. Jeśli nie prowadzisz działalności w sektorze rybołówstwa i akwakultury – zaznacz nie.
  6. Jeśli nie prowadzisz działalności w sektorze podstawowej produkcji produktów rolnych zgodnie z I załącznikiem do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej – zaznacz nie.
  7. Kliknij Dalej.

Podsumowanie

  1. Sprawdź poprawność danych. Możesz również pobrać umowę subwencji.
  2. Kliknij Wyślij wniosek.

Masz pytanie? Sprawdź naszą stronę, na której znajdziesz Pytania i odpowiedzi o Tarczy Finansowej PFR.

Księgowość online bez wychodzenia z domu

  • Bez papieru
  • Bez dojazdów do księgowego
  • Bez marnowania Twojego czasu

Mąż i ojciec dwójki dzieci. W inFakcie odpowiadam za komunikację i produkcję treści wideo. Prywatnie współprowadzę rozrywkowy program Lekko Stronniczy.