Faktoring to nowa usługa finansowa w ramach inFakt, umożliwiająca finansowanie należności za nieopłaconą jeszcze fakturę, która została wystawiona przez Ciebie dla Twojego kontrahenta.

Chcemy, aby inFakt był nie tylko miejscem, w którym przedsiębiorca może wystawiać faktury i prowadzić swoją księgowość samodzielnie lub przy pomocy swojego dedykowanego księgowego.

Mamy również na uwadze, jakże ważny dla każdego przedsiębiorcy, aspekt finansowy – dlatego też w drugiej połowie maja 2017 roku udostępnione zostały płatności za pomocą Blue Media za faktury przychodowe oraz koszty.

Wcześniejsze finansowanie faktur (tzw. faktoring) to kolejna z usług finansowych, z której mogą korzystać użytkownicy inFakt. Usługę charakteryzuje transparentność oraz proste działanie. Nie trzeba opuszczać aplikacji inFakt, aby finansować swoje faktury.

Jak zacząć?

Aby rozpocząć korzystanie z wcześniejszego finansowania faktur przychodowych w inFakt, należy połączyć swoje konto inFakt z Finiata. Jest to partner inFaktu, który świadczy usługi faktoringu.

Konto inFakt można łatwo połączyć z Finiatą klikając w żółtą notyfikację lub wybrać odpowiednią opcję z rozwijanego menu (prawy górny róg ekranu).

Po zaakceptowaniu standardowych regulaminów:

zostaniemy przeniesieni do serwisu Finiata. Tam przechodząc kilka kroków należy podać wymagane przez Finiata dane. Po przejściu procesu do końca Finiata przyzna nam nasz limit kredytowy, z którego możemy korzystać wybierając w inFakt faktury do wcześniejszego finansowania.

Konto połączone – co dalej?

Po zakończeniu procesu startowego w Finiata zostaniemy przeniesieni z powrotem do inFakt. Wygląd aplikacji inFakt zostanie wzbogacony o dodatkowe informacje związane z wcześniejszym finansowaniem faktur. W górnej części aplikacji widoczny będzie przyznany przez Finiata limit kredytowy oraz już wykorzystany limit kredytowy.

W tabeli na liście przychodów pojawi się też nowa opcja – przy fakturach spełniających kryteria wcześniejszego finansowania widoczny jest link poproś o ofertę. Po kliknięciu w link pokaże się okienko w którym możemy wybrać dogodny termin finansowania faktury. Zmieniając długość finansowania zmienia się również kwota, jaką otrzymamy od Finiata a także widoczna będzie wysokość prowizji dla Finiata.

Uwaga! Nasz kontrahent nigdy nie będzie wiedział, że po wystawieniu dla niego faktury skorzystaliśmy z opcji wcześniejszego finansowania. Relacja odbywa się tylko i wyłącznie na linii Twoja firma<-> Finiata.

Po wybraniu dogodnej oferty i jej zaakceptowaniu pieniądze można otrzymać już w kilka minut. Może się również zdarzyć, że Finiata będzie potrzebowała dodatkowych dokumentów – wówczas stosowne informacje pojawią się w aplikacji inFakt w tabeli z fakturami zaraz obok finansowanej faktury.

W tabeli z finansowanymi fakturami widoczne będą również odpowiednie statusy – np. informacja o konieczności zwrotu otrzymanego finansowania.

W każdej chwili – po połączeniu konta inFakt z Finiata – można przejść do aplikacji Finiata. Tam również widoczne będą nasze wszystkie faktury z inFakt. Na podstawie faktur oraz danych wprowadzonych podczas łączenia konta Finiata ustala pierwszy limit kredytowy (który może ulec zmianie).

Od kiedy usługa jest dostępna?

W czerwcu 2017 roku usługa została włączona dla zamkniętej grupy użytkowników inFakt. Obecnie, począwszy od 6 września 2017 roku sukcesywnie włączamy usługę dla kolejnych użytkowników inFakt. Usługa jest już dostępna dla wszystkich użytkowników inFakt.

Więcej informacji można również znaleźć na naszej specjalnie przygotowanej stronie www poświęconej tej nowej usłudze oraz na stronie www Finiata.

Jeżeli masz pytania, chętnie służymy pomocą i zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, który dostępny jest dla Was przez cały tydzień w godzinach 7-22.