Jak przesłać JPK do urzędu skarbowego?
Z dniem 14 grudnia 2017 roku została udostępniona w inFakt opcja generowania oraz wysyłania JPK_VAT.
- Dla kogo dostępne jest JPK_VAT w inFakt?
- Czy rozwiązanie jest płatne?
- Gdzie znajdę sekcję w aplikacji inFakt dotyczącą JPK_VAT?
- Jak mam wysłać JPK_VAT z inFakt?
- Czy muszę wysłać JPK_VAT za listopad i grudzień 2017?
- Chcę wysyłać JPK z innej aplikacji księgowej – czy to możliwe?
- Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas wysyłania JPK_VAT?
- Chcę dowiedzieć się więcej na temat JPK_VAT – gdzie mam szukać informacji?
Zapoznaj się z przydatnymi informacjami dotyczącymi wprowadzonego rozwiązania.
Dla kogo dostępne jest JPK_VAT w inFakt?
JPK_VAT zostało przygotowane i udostępnione Klientom Programu do Księgowości oraz Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego.
Dla Klientów Programu do Fakturowania mamy wspaniałą wiadomość – wprowadziliśmy darmowy plan w Programie do Księgowości (więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj). Darmowy plan pozwala dodawać do 3 faktur przychodowych miesięcznie oraz do 3 faktur kosztowych miesięcznie. Przejście na ten plan pozwoli, oprócz wystawiania faktur przychodowych, dodawać koszty a w rezultacie generować i wysyłać JPK do urzędu bezpośrednio z inFakt.
Czy rozwiązanie jest płatne?
Z uwagi na wprowadzenie nowego darmowego planu w Programie do Księgowości, rozwiązanie jest bezpłatne i ogólnodostępne.
W przypadku klientów na płatnym planie Programu do Księgowości oraz Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego, korzystanie z JPK również nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
Gdzie znajdę sekcję w aplikacji inFakt dotyczącą JPK_VAT?
JPK_VAT dostępne jest w sekcji Księgowość -> Jednolity Plik Kontrolny.
Jak mam wysłać JPK_VAT z inFakt?
Jeśli jesteś Klientem Programu do Księgowości, to wysyłasz JPK_VAT samodzielnie. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- Autoryzując wysyłkę kwotą przychodu (więcej informacji na ten temat znajduje się tutaj);
- Podpisując JPK_VAT za pomocą ePUAP i wysyłając podpisaną paczkę plików bezpośrednio z inFakt.
Rekomendujemy opcję 1, ponieważ nie wymaga posiadania profilu zaufanego (ePUAP).
Aby wygenerować i wysłać JPK_VAT za pomocą opcji 2, należy:
1. przejść na detal JPK za odpowiedni miesiąc a następnie wybrać opcję Wyślij do urzędu a następnie wybrać opcję Wyślij podpisując profilem zaufanym ePUAP;
2. pobrać (zapisać na dysk) specjalnie wygenerowany plik autoryzacyjny;
3. przejść na stronę https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-jpkvat-z-deklaracja-profilem-zaufanym i kliknąć w niebieski przycisk PODPISZ JPK_VAT;
4. zalogować się do ePUAP;
4. następnie powrócić na tą samą stronę w serwisie obywatel.gov.pl i wgrać pobrany z inFakt plik do podpisania;
5. po wybraniu z dysku pliku, nastąpi jego przesyłanie;
6. po poprawnym przesłaniu należy kliknąć w opcję PODPISZ PROFILEM ZAUFANYM;
7. wybrać opcję Podpisz Profilem Zaufanym i zatwierdzić podpisanie za pomocą otrzymanego kodu SMS;
8. pobrać podpisany plik na dysk – opcja ZAPISZ;
9. wgrać podpisany plik do inFakt, do deklaracji z której został pobrany ten sam plik przed podpisaniem;
Wysyłka paczki plików JPK do urzędu nastąpi automatycznie po dodaniu podpisanego pliku.
Czynność ta będzie powtarzana co miesiąc. Aplikacja będzie automatycznie przypominać o takim fakcie, wysyłając odpowiednie wiadomości e-mail.
Jeśli jesteś Klientem Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego, to nie musisz się niczym przejmować – JPK_VAT wyśle za Ciebie Twój księgowy.
Cały proces generowania, podpisywania oraz wysyłania JPK_VAT przedstawia poniższy film (opcja podpisywania JPK_VAT za pomocą profilu zaufanego):
Czy muszę wysłać JPK_VAT za listopad i grudzień 2017?
Nie, jest to nieobowiązkowe. Możesz to jednak zrobić, jeśli chcesz otrzymać zwrot podatku VAT w terminie do 25 dni. Możesz również wysłać JPK_VAT w ramach testu. Obowiązkowe generowanie oraz wysyłanie JPK_VAT zacznie obowiązywać od stycznia 2018 roku (pierwsze dostarczenie do 25 lutego 2018). Wówczas trzeba będzie generować i wysyłać JPK_VAT co miesiąc.
Chcę wysyłać JPK z innej aplikacji księgowej – czy to możliwe?
Tak, to możliwe. Aby pobrać JPK_VAT za dany okres, należy przejść na detal JPK a następnie z prawego menu wybrać opcję pobierz plik JPK. Status wybranego JPK zmieni się na Pobrano.
Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas wysyłania JPK_VAT?
Pobieram plik JPK z inFakt, podpisuję go, ale otrzymuję błąd dlaczego?
Sprawdź, czy pobierasz właściwy plik z inFakt. Aby wysłać JPK_VAT bezpośrednio z inFakt, należy przejść na detal JPK za odpowiedni okres, a następnie kliknąć opcję Wyślij do urzędu. Wówczas pojawi się możliwość pobrania właściwego pliku, który następnie należy wgrać do ePUAP.
Pobieram plik z ePUAP i wgrywam go do inFakt, ale w dalszym ciągu nie mogę wysłać JPK_VAT, dlaczego tak się dzieje?
Upewnij się, że wgrywasz do inFakt właściwy plik. Pamiętaj, że należy podpisać w ePUAP plik wcześniej pobrany z inFakt a następnym po jego pobraniu z ePUAP i zapisaniu na dysku, wgrać właśnie ten finalny podpisany plik do inFakt. W innym przypadku wysyłka się nie powiedzie.
Podpisany plik został zapisany na dysku i wgrany do inFakt, ale niestety dalej nie mogę wysłać JPK_VAT dlaczego?
Upewnij się, że tylko raz podpisujesz pobrany z inFakt plik w ePUAP. Częstym błędem jest podwójne podpisywanie plików w ePUAP.
Chcę dowiedzieć się więcej na temat JPK_VAT – gdzie mam szukać informacji?
Przygotowaliśmy specjalną stronę, na której zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące JPK. Strona dostępna jest pod adresem https://www.infakt.pl/jednolity-plik-kontrolny.
Jeżeli masz pytania, to zawsze służymy pomocą i zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, który dostępny jest dla Was od poniedziałku do soboty w godzinach 7-22.
Podziel się nim ze znajomymi