Mamy nową funkcję w aplikacji. Możecie połączyć konto w banku z kontem w inFakcie i widzieć saldo waszego konta. Dzięki temu jeszcze prostsze staje się rozliczanie faktur oraz oznaczanie ich jako opłacone. Jest to proces w pełni bezpieczny. Załóż darmowe konto w inFakcie i ciesz się łatwym prowadzeniem biznesu.

Instrukcja połączenia konta bankowego z inFaktem:

  1. Przejdź do pulpitu finansowego i kliknij „połącz rachunek bankowy„.
  2. Zaakceptuj regulamin oraz zaznacz zgody.
  3. Wybierz swój bank z listy dostępnych. 
  4. Logowanie odbywa się w sposób bezpieczny – przez Twój bank do bankowości elektronicznej. Nie przekazujesz nam żadnych danych logowania. 
  5. Po połączeniu saldo Twojego konta będzie wyświetlane w aplikacji inFakt. Faktury będą automatycznie oznaczane jako zapłacone: kiedy pojawi się nowy przelew aplikacja sama przyporządkuje go do wcześniej wystawionej faktury. 
  6. Korzystaj i miej finanse firmy pod kontrolą. 

Czy inFakt może zmieniać coś na moim koncie

Zarówno Banqware jak i inFakt otrzymują dane zgodne z regulaminem usługi w postaci tylko do odczytu. Nie ma bezpośredniego dostępu do rachunku i żadna z usług nie może wykonywać na nim żadnych operacji.

Jakie dane otrzymują inFakt i Banqware – co z nimi robimy?

InFakt otrzymuje dane o rachunku, jego saldzie i transakcjach bankowych (pełną listę otrzymywanych i przetwarzanych danych można znaleźć w regulaminie usługi).

Wykorzystujemy dane do prezentowania informacji o finansach w aplikacji inFakt oraz do automatyzacji pewnych czynności w aplikacji na podstawie transakcji bankowych.

W jaki sposób dopasowywane są transakcje do faktur

Jeśli w tytule transakcji znajdzie się numer faktury i jednocześnie zgadza się kwota brutto na fakturze z  kwotą transakcji to faktura zostanie automatycznie oznaczona jako opłacona transakcją bankową.

Czy mogę usunąć powiązanie z kontem

Tak, połączenie z kontem można usunąć w każdym momencie. Wszelkie dane (poza wyjątkami wskazanymi w regulaminie usługi) zostaną usunięte.

Jak długo moja zgoda na przesyłanie danych jest ważna

Długość trwania zgody na przesyłanie danych zależna jest od banku klienta, jednak nie może być dłuższa niż 90 dni. Po wygaśnięciu zgody należy jej ponownie udzielić, aby nadal móc korzystać z funkcji wymagających połączenia z bankowością. W przypadku nie przedłużenia zgody przez 7 kolejnych dni konto zostanie automatycznie odłączone a dane zostaną usunięte.

Czy muszę Wam podawać dane logowania do banku?

W InFakt nigdy nie pytamy o dane do logowania do banku. Podczas wyrażania zgody na połączenie rachunku zostaniesz przekierowany na stronę swojego banku i tam po zalogowaniu będziesz mógł wybrać rachunki, do których udzielisz dostępu. Po tej operacji zostaniesz przeniesiony z powrotem do aplikacji inFakt.

Kto będzie miał podgląd do moich transakcji

Dane transakcji będą wyświetlane wyłącznie właścicielowi konta inFakt – nie będzie widoczny dla współpracowników. Stan konta jest widoczny wyłącznie dla właściciela konta inFakt.

Czy to jest bezpieczne?

InFakt jest posiadaczem licencji AISP (Account Information Service Provider) nadaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, która potwierdza zgodność procesów i procedur inFakt z dyrektywą unijną PSD2 regulującą dostęp do usług bankowości. Wszelkie przekazywane dane są objęte należytą ochroną.

Jednocześnie połączenie i przekazywanie danych jest realizowane przez integratora Banqware, który gwarantuje bezpieczeństwo przekazywania danych.

Co to jest Banqup/Bankware

Spółka Banqware z siedzibą w Warszawie, z adresem Aleje Jerozolimskie 123a, 02-017 Warszawa,  posiadająca NIP 9512426439 jest operatorem usługi Banqup i podmiotem współpracującym z InFakt w zakresie integracji aplikacji i rachunku bankowego.

Z jakimi bankami można się zintegrować

Integracja możliwa jest z wymienionymi poniżej bankami:

  • Alior Bank
  • Alior Business Pro
  • Alior Kantor Walutowy
  • Alior T-Mobile
  • BNP Paribas Bank Polska
  • ING Bank Śląski
  • mBank SA
  • Millenium Bank Polska
  • Pekao SA
  • PKO BP SA
  • Santander Bank Polska (bez księgowości inFakt)

Dla klientów Santander Bank Polska połączonego z księgowością inFakt usługa udostępnimy w późniejszym terminie.

Senior Communication Specialist w inFakt. Od 6 lat szczęśliwy właściciel swojej własnej działalności. Najbardziej lubię dobre spotkania, książki i kuchnię.