Połącz konto bankowe z inFaktem. Księgowość i finanse Twojej firmy w jednym miejscu

Połączenie konta bankowego z aplikacją inFakt oznacza jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze prowadzenie biznesu. Dzięki tej funkcji możesz sprawdzić saldo konta i historię transakcji, a także inicjować płatności bezpośrednio z poziomu aplikacji. Zarządzaj bezpiecznie finansami swojej firmy z inFaktem.

Instrukcja połączenia konta bankowego z inFaktem:

  1. Przejdź do ekranu startowego i kliknij „Połącz konto“.
  2. Wybierz swój bank z listy dostępnych. Jeśli twoja tożsamość nie jest zweryfikowana, wybierz opcję „Potwierdź swoją tożsamość”.
  3. Zaznacz wymagane zgody i kliknij „Przejdź dalej”.
  4. Po przekierowaniu na stronę banku zaloguj się do swojej bankowości elektronicznej. Logowanie odbywa się w sposób bezpieczny. Nie przekazujesz nam żadnych danych logowania. 
  5. Wybierz odpowiedni rachunek bankowy.
  6. Po połączeniu wrócisz na stronę inFaktu, gdzie będzie czekać na Ciebie informacja o pomyślnym połączeniu rachunku bankowego z aplikacją.
  7. Saldo Twojego konta będzie wyświetlane w aplikacji inFakt. Faktury będą automatycznie oznaczane jako zapłacone – kiedy pojawi się nowy przelew, aplikacja sama przyporządkuje go do wcześniej wystawionej faktury. 
  8. Korzystaj i miej finanse firmy pod kontrolą. 

Opcja połączenia konta inFakt z bankowością jest dostępna w planach optymalnym i premium oraz w pakiecie Aplikacja + Księgowy.

Dlaczego warto połączyć aplikację z kontem firmowym?

Połączenie konta bankowego z naszą aplikacją ułatwia prowadzenie firmy. Od tej pory księgowość i finanse swojej firmy masz na wyciągnięcie ręki w jednym miejscu. Dzięki takiemu połączeniu już z poziomu aplikacji inFakt:

  • widzisz informacje z Twojego rachunku bankowego, m.in. saldo czy historię transakcji. Te dane pozwalają nam przygotować dla Ciebie prognozy finansowe, a także oznaczać w aplikacji pewne elementy jako opłacone, m.in. faktury przychodowe, składki ZUS, podatki dochodowy i VAT;
  • możesz inicjować płatności z Twojego rachunku bankowego – dokonujesz transakcji bezpośrednio z aplikacji, nie musisz już przechodzić na stronę banku.

Co ważne, możesz połączyć z inFaktem kilka rachunków bankowych, również walutowe. Wówczas agregujemy wszystkie dane i pokazujemy Ci zbiorczo stan Twoich finansów.

Czy inFakt może zmieniać coś na moim koncie bankowym?

InFakt otrzymuje dane z Twoich rachunków bankowych w postaci tylko do odczytu. Nie ma bezpośredniego dostępu do rachunków i nie może wykonywać na nim żadnych operacji.

Jakie dane nam przekazujesz i co z nimi robimy?

Przekazujesz nam dane o rachunku, jego saldzie i historii transakcji. Wykorzystujemy je do prezentowania informacji o Twoich finansach w aplikacji inFakt oraz do automatyzacji pewnych czynności w aplikacji na podstawie transakcji bankowych.

W jaki sposób dopasowywane są transakcje do faktur?

Jeśli w tytule transakcji znajdzie się numer faktury i jednocześnie zgadza się kwota brutto na fakturze z  kwotą transakcji, to faktura zostanie automatycznie oznaczona jako opłacona transakcją bankową.

Czy mogę usunąć powiązanie z kontem?

Tak, połączenie z kontem możesz usunąć w każdym momencie. Wszelkie dane (poza wyjątkami wskazanymi w regulaminie usługi) zostaną usunięte.

Jak długo moja zgoda na przesyłanie danych jest ważna?

Długość trwania zgody na przesyłanie danych zależna jest od Twojego banku, jednak nie może być dłuższa niż 90 dni. Po wygaśnięciu zgody na Pulpicie Finansowym w aplikacji otrzymasz informację, że zgoda wygasła i musisz ją odnowić. W tym przypadku zostaniesz odesłany na stronę swojego banku, by ponownie udzielić wymagane zgody. Cały proces jest prosty i szybki.

Jeśli nie przedłużysz zgody przez 7 kolejnych dni, konto bankowe zostanie automatycznie odłączone, a zgromadzone dane zostaną usunięte.

Czy muszę Wam podawać dane logowania do banku?

W InFakcie nigdy nie pytamy o dane do logowania do banku. Podczas wyrażania zgody na połączenie rachunku zostaniesz przekierowany na stronę swojego banku i tam po zalogowaniu wybierzesz rachunki, do których udzielisz dostępu. Po tej operacji zostaniesz przeniesiony z powrotem do aplikacji inFakt.

Kto będzie miał podgląd do moich transakcji?

Stan konta i dane transakcji będą wyświetlane wyłącznie właścicielowi konta inFakt – nie będzie widoczny dla współpracowników.

Czy to jest bezpieczne?

InFakt posiada licencję AISP (Account Information Service Provider) nadaną przez Komisję Nadzoru Finansowego, która potwierdza zgodność procesów i procedur inFakt z dyrektywą unijną PSD2 regulującą dostęp do usług bankowości. Wszelkie przekazywane dane są objęte należytą ochroną.

Z jakimi bankami można się zintegrować?

Integracja możliwa jest z różnymi bankami, ich lista jest zmienna. Pełen wykaz banków znajdziesz po zalogowaniu do aplikacji inFakt.