Jak złożyć wniosek o braku zaległości w podatkach i ile kosztuje ten dokument?
Wniosek do Urzędu Skarbowego o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach możemy złożyć online na portalu biznes.gov.pl.
Spis treści
Urząd Skarbowy ma 7 dni na wydanie zaświadczenia, jednak najczęściej zaświadczenie otrzymamy już na drugi dzień.
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia to 21 złotych za każde zaświadczenie. Uwaga: przelew dokonujemy na konto Urzędu Miasta lub gminy, na terenie którego znajduje się nasz Urząd Skarbowy.
Jak złożyć wniosek?
- Przejdź na stronę z zaświadczeniem.
- Kliknij Załatw sprawę.
- Kliknij Złóż online.
- Zaloguj się przez login.gov.pl.
- Wybierz Profil Zaufany.
- Wpisz swój adres e-mail i kliknij Dodaj.
- Przepisz kod weryfikacyjny, który otrzymasz na skrzynkę. Kliknij Potwierdź kod.
- Kliknij Przejdź do aplikacji.
- Zaznacz, czy składasz wniosek we własnym imieniu.
- Zaznacz firma, jeśli prowadzisz działalność gospodarczą.
- Uzupełnij dane i wybierz CEIDG, jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą. Kliknij Dalej.
- Dodaj nowy adres. Wpisz adres swojej siedziby. Kliknij Zapisz, a potem Dalej.
- Wpisz cel, w jakim chcesz otrzymać zaświadczenie.
- Zaznacz pola, które chciałbyś uwzględnić w zaświadczeniu.
- Kliknij Wybierz urząd. W wyszukiwarce odnajdź swój Urząd Skarbowy. Kliknij Zapisz.
- Jeśli w ciągu ostatnich 5 lat opłacałeś podatki w innym Urzędzie Skarbowym, wskaż nazwę urzędu.
- Wybierz elektronicznie w biznes.gov.pl jako sposób odpowiedzi.
- Załącz potwierdzenie przelewu opłaty skarbowej. Przelew w wysokości 21 zł dokonujemy na konto Urzędu Miasta lub gminy.
- Ponownie wybieramy sposób odbioru zaświadczenia.
- Podpisz dokument profilem zaufanym lub bankowością internetową.
- Wyślij podpisany wniosek.
Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi
Podziel się nim ze znajomymi