Jak złożyć wniosek o braku zaległości w podatkach i ile kosztuje ten dokument?

Wniosek do Urzędu Skarbowego o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach możemy złożyć online na portalu biznes.gov.pl.

Urząd Skarbowy ma 7 dni na wydanie zaświadczenia, jednak najczęściej zaświadczenie otrzymamy już na drugi dzień.

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia to 21 złotych za każde zaświadczenie. Uwaga: przelew dokonujemy na konto Urzędu Miasta lub gminy, na terenie którego znajduje się nasz Urząd Skarbowy.

Jak złożyć wniosek?

  1. Przejdź na stronę z zaświadczeniem.
  2. Kliknij Załatw sprawę.
  3. Kliknij Złóż online.
  4. Zaloguj się przez login.gov.pl.
  5. Wybierz Profil Zaufany.
  6. Wpisz swój adres e-mail i kliknij Dodaj.
  7. Przepisz kod weryfikacyjny, który otrzymasz na skrzynkę. Kliknij Potwierdź kod.
  8. Kliknij Przejdź do aplikacji.
  9. Zaznacz, czy składasz wniosek we własnym imieniu.
  10. Zaznacz firma, jeśli prowadzisz działalność gospodarczą.
  11. Uzupełnij dane i wybierz CEIDG, jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą. Kliknij Dalej.
  12. Dodaj nowy adres. Wpisz adres swojej siedziby. Kliknij Zapisz, a potem Dalej.
  13. Wpisz cel, w jakim chcesz otrzymać zaświadczenie.
  14. Zaznacz pola, które chciałbyś uwzględnić w zaświadczeniu.
  15. Kliknij Wybierz urząd. W wyszukiwarce odnajdź swój Urząd Skarbowy. Kliknij Zapisz.
  16. Jeśli w ciągu ostatnich 5 lat opłacałeś podatki w innym Urzędzie Skarbowym, wskaż nazwę urzędu.
  17. Wybierz elektronicznie w biznes.gov.pl jako sposób odpowiedzi.
  18. Załącz potwierdzenie przelewu opłaty skarbowej. Przelew w wysokości 21 zł dokonujemy na konto Urzędu Miasta lub gminy.
  19. Ponownie wybieramy sposób odbioru zaświadczenia.
  20. Podpisz dokument profilem zaufanym lub bankowością internetową.
  21. Wyślij podpisany wniosek.

Księgowość online bez wychodzenia z domu

  • Bez papieru
  • Bez dojazdów do księgowego
  • Bez marnowania Twojego czasu