Twórcy Sellizera wspierają przedsiębiorców ułatwiając im skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów. Obszar ich specjalizacji to przede wszystkim usprawnianie prezentowania oferty Twojej firmy online.

Skuteczna sprzedaż to wyzwanie, z którym mierzy się niejeden przedsiębiorca. Niezależnie od rozmiaru i wieku firmy, zależy nam, aby zdobywać nowych klientów. Jak zatem zadbać, aby dział sprzedaży skutecznie zdobywał nowych klientów? Poznajcie 5 prostych sposobów, dzięki którym sprzedaż wzrośnie.

Znalezienie własnego skalowalnego modelu sprzedaży to wyzwanie dla każdej firmy. Tylko taki model zapewnia długoterminowy rozwój. Doskonale zdajemy sobie sprawę, jak trudne może być zdobywanie nowych klientów, dlatego przygotowaliśmy krótki poradnik, który w 5 punktach pomoże w efektywnym domykaniu sprzedaży.

1. Czas odpowiedzi na zapytanie

Zgodnie z raportem, który przygotowała firma CallPage, 50% salonów samochodowych, do których wysłano zapytanie, w ogóle nie odpowiedziało na wiadomość.

Należy pamiętać, że branża samochodowa to jedynie przykład. Średni czas odpowiedzi dla większości branż pozostawia wiele do życzenia. Biorąc pod uwagę, że współczesny klient nim zdecyduje się na kontakt z marką, dokonuje wcześniejszego rozeznania rynku i wysyła zapytania do kilku firm, z którymi jest gotów podjąć współpracę, brak odpowiedzi lub długi czas oczekiwania ogranicza możliwość pozyskania klienta.

Nie czekaj, aż konkurencja przejmie Twojego klienta. Sprawdź, jak długo klient czeka na odpowiedź i jeżeli jest to dłużej niż kilka godzin, opracuj plan naprawczy, aby ten czas był krótszy. Dzięki temu Twój klient, który zgłosi się mailowo lub poprzez czat na stronie otrzyma od Ciebie odpowiedź zanim zrobi to konkurencja.

2. Personalizacja ofert handlowych

Każdy lubi być traktowany indywidualnie. Personalizacja, która od kilku lat jest nagłaśniana przez środowiska marketingowe, doskonale sprawdza się w przypadku ofert handlowych.

Personalizacja ofert handlowych

Tworząc dedykowaną ofertę dla klienta, zadbaj o jej szczegóły. Spraw, aby oferta była przygotowana specjalnie dla niego, tj. zawierała nazwę jego firmy, logo lub ew. inne elementy, które upewnią go, że wiemy, komu przedstawiamy ofertę. Nie twórz ofert metodą „kopiuj-wklej” i upewnij się, że zaproponowane warunki pokrywają się z potrzebami klienta.

Unikaj wysyłania do wszystkich klientów uniwersalnej oferty, którą sami mają dostosować pod siebie. Wyobraź sobie, że prowadzisz firmę produkującą stolarkę okienną. Czy prześlesz do klienta ofertę, w której sam musi narysować okno, zmierzyć rozmiar i obliczyć cenę? Raczej nie.

Dlatego niezależnie od branży, poświęć kilka minut i wyślij ofertę, która odpowiada na potrzeby klienta.

3. Przypomnij się

Wysłałeś ofertę i klient nie odpowiada? Przypomnij się. Wyślij follow up, czyli odpowiedź na poprzednią wiadomość, przypominając się klientowi w temacie, z którym się zgłosił.

Dobrą praktyką jest kontakt z klientem, który właśnie czyta ofertę..Badania przeprowadzone we współpracy z Harvard Business Review dowodzą, że kontakt w przeciągu pierwszych 5 minut od otwarcia oferty zwiększa szanse sprzedaży 9-krotnie.

Nie ma gotowej recepty na liczbę follow up’ów, dlatego jeśli po pierwszym wysłanym przypomnieniu, klient nie odpisał, nie poddawaj się. Bardzo często dopiero trzeci, a nawet siódmy follow up może okazać się skuteczny.

4. Pokaż się w mediach społecznościowych

Jeżeli Twoi klienci są aktywni w mediach społecznościowych, warto wykorzystać ten fakt i prowadzić działania w tym obszarze. Możesz też monitorować Internet, w poszukiwaniu wzmianek na temat Twojej marki lub oferty.

Wykorzystaj social selling do nawiązania kontaktów i budowania trwałych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami za pomocą mediów społecznościowych. Regularna i przemyślana obecność w social mediach pozwoli Ci budować wizerunek eksperta w branży i zdobywać nowych klientów.

5. Ucz się na błędach

Wysłałeś 20 ofert i nie przyniosły one oczekiwanych rezultatów sprzedażowych? Nie przejmuj się. Sprzedaż to proces, który musi być dopasowany do potrzeb Twoich klientów. Musisz poznać i zrozumieć swoich klientów i ich potrzeby.

Ucz się na błędach

Dzięki rozmowom z klientami czy wykorzystując przeznaczone do tego narzędzia, poprawisz proces i zwiększysz sprzedaż. Narzędzia typu Sellizer pomogą przeanalizować zainteresowanie klienta przesłaną umową. A dzięki Google Analytics, łatwo można określić, które strony odwiedził klient, nim zdecydował się na kontakt z Tobą.

Dzięki temu poprawisz proces sprzedaży, a w rozmowie z klientami skupisz się na kluczowych, najbardziej interesujących ich elementach oferty.

Analiza pozwoli Ci określić, co tak naprawdę interesuje klienta. Zdziwisz się, że nie zawsze jest to cena. Jeżeli chcesz zobaczyć, jak zwiększyć sprzedaż w agencji marketingowej, sprawdź ten artykuł.

Współczesny konsument jest wymagający. Konieczne jest zrozumienie jego potrzeb i aktywne monitorowanie jego zachowania, aby doprowadzić do sytuacji, która sprawi, że wysłana oferta przerodzi się w klienta.

Skorzystaj z zaproponowanych rozwiązań, a Twoja sprzedaż w 2019 wzrośnie.

Artykuł powstał we współpracy z Sellizer, dostawcą narzędzia do automatyzacji i analityki sprzedaży.