Nowa wersja PUE
Od 1 stycznia 2018 obowiązuje nowa wersja PUE? Jakie zmiany zostały wprowadzone? Do czego ma zastosowanie PUE?
Spis treści
Polecani Księgowi inFaktu Ocena Cena
PUE
PUE to platforma usług elektronicznych, która udostępnia on-line dane zapisane na kontach w ZUS. Ponadto daje możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków. Tą drogą można również umówić się na wizytę w ZUS.
Nowa wersja PUE
ZUS informuje, że od 1 stycznia 2018 r. dostępna jest nowa wersję portalu PUE. W dużej części zmiany związane są wprowadzeniem e-składki i NRS. Jednostka wskazuje, że główne zmiany to:
- w roli Płatnik:
- udostępnienie komunikatu w formie popup wymagającego potwierdzenia o indywidulnym numerze rachunku składkowego,
- udostępnienie nowych widoków w zakładkach: Salda bieżące, Podział wpłat,
- modyfikacja widoku zakładki: Należne składki i wpłaty,
- zmiana nazwy zakładki Salda na koncie na Salda bieżące i zmiana widoku w tej zakładce,
- udostępnienie w sekcji Moje dane informacjo o indywidualnym numerze rachunku składkowego płatnika składek,
- w ePłatniku:
- udostępnienie komunikatu w formie popup wymagającego potwierdzenia o indywidulnym numerze rachunku składkowego,
- w kartotece płatnika zostanie udostępniona informacja o indywidualnym numerze rachunku składkowego płatnika składek,
- z programu zostały usunięte dotychczasowe numery kont bankowych ZUS dla płatności składek,
- została zablokowana możliwość generowania dokumentów płatniczych.
- w roli Ubezpieczony:
- nowa wizualizacja szczegółów informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS za rok 2016.
Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi
Podziel się nim ze znajomymi