Błędy w rozliczeniach zdarzają się praktycznie w każdej firmie. I co oczywiste wymagają podjęcia stosownych działań. Z jakimi błędami może spotkać się przedsiębiorca i jak sobie z nimi radzić? Przygotowaliśmy zestawienie 8 ważnych kwestii, które mogą się przydać przy prowadzeniu działalności.

1. Jak wygląda korekta sprzedaży na kasie fiskalnej?

Jeszcze na początku 2013 r. w sytuacji pojawienia się błędu związanego ze sprzedażą na kasie fiskalnej przedsiębiorca nie miał pewności, jak dokonać korekty.

Aktualnie obowiązują przepisy, które nie wyjaśniają wszelkie niewiadome w tym temacie. Sposób postępowania zależy od przyczyny korekty.

2. Błędny koszt w rozliczeniach – jak się pozbyć?

Zdarza się, że do kosztów zostanie zaliczony wydatek, który nie powinien się w nich znaleźć. Może to wynikać z nieznajomości przepisów, zwykłej pomyłki, czy zgubienia dokumentu, który potwierdza zakup.

Jeśli właściciel firmy ujął w kosztach wydatek, którego nie mógł do nich zaliczyć zobowiązany jest usunąć nieprawidłowości. Jak się do tego zabrać?

3. Kiedy konieczna może być nota korygująca?

W przypadku pojawienia się na fakturze nieścisłości, które nie dotyczą liczb konieczna może się okazać nota korygująca. Choć to dokument odnoszący się do błędów pomniejszej wagi to jego wystawienie wymaga zadbania o pewne kwestie.

Przede wszystkim odnoszące się do koniecznych elementów, które należy zawrzeć w treści.

4. Jak przedstawiają się zasady korekty faktur w 2014 r.?

Zmiany w VAT jakie weszły w życie z początkiem 2014 r. nie ominęły sposobów korygowania faktur. Jak obecnie przedstawiają się przepisy dotyczące tego tematu? Wyjaśniamy w poniższym artykule.

5. Kiedy przedsiębiorca powinien rozliczyć korektę faktury?

Choć dzięki fakturze korygującej przedsiębiorca może poprawić wszelkie błędy na fakturach, to wystawienie lub otrzymanie korekty może wymagać pewnych dodatkowych działań. Istotne jest, co konkretnie dokument zmienia.

Może pojawić się choćby konieczność rozliczenia korekty. Kiedy dochodzi do takiej sytuacji?

6. Anulowanie faktury czy korekta – jak należy postąpić?

Niekiedy w przypadku pojawienia się nieprawidłowości związanej z transakcją przedsiębiorca nie wie jak się zachować. Konkretnie staje przed dylematem – wystawić korektę czy anulować dokument?

Podjęcie konkretnych kroków uzależnione jest od pewnych czynników. Warto wiedzieć jakich.

7. Często popełniane błędy w PIT

Sporządzanie rocznego zeznania podatkowego może przysporzyć przedsiębiorcy sporo problemów. Nie jest bowiem wykluczone, że w jego PIT pojawią się błędy.

Najlepiej zastosować tu środki zaradcze i zapoznać się z często popełnianymi pomyłkami przy składaniu zeznania. A następnie ich unikać.

błędy w PIT

8. Jak dokonać korekty PIT?

Błędy w złożonej deklaracji podatkowej? Najczęściej oznacza konieczność złożenia korekty. Z tym, że nie można tego zrobić tego ot tak.

Należy się zastosować do określonych procedur, bez których korekta nie zostanie zaakceptowana. Sprawdźcie czego konkretnie trzeba dopilnować.