Klient opóźnia się ze spłatą? Odzyskaj swoje pieniądze

Minął termin płatności, a Twój klient wciąż nie zapłacił zobowiązań? Nie pomagały upomnienia, wiadomości i telefony? Jest jeszcze jeden sposób, abyś odzyskał pieniądze za Twoją pracę. 

Pierwsze kroki w przypadku opóźnień

Większość przedsiębiorców prędzej czy później spotka się z problemem opóźnień w spłacie wystawionych przez siebie faktur. Co wtedy zrobić? Jeśli faktura jest kilka dni po terminie – warto na przykład wysłać do klienta SMS lub e-mail z przypomnieniem, że oczekujesz zapłaty za zrealizowaną usługę lub sprzedany towar.

Jeśli nie przyniesie to rezultatu – najlepiej zadzwonić i umówić się z kontrahentem na spłatę – co ważne – w ściśle określonym, akceptowalnym dla Ciebie terminie. Takie działania powinny pomóc. Jeśli jednak nie masz czasu na przypominanie się spóźnialskim kontrahentom, tylko chcesz zająć się swoim biznesem – możesz od razu skierować sprawę do profesjonalnej firmy windykacyjnej, która w Twoim imieniu będzie monitorować płatność. 

Moje działania nie pomagają – co jeszcze mogę zrobić?

Kontrahent odczytuje przypomnienia o płatności, odpisuje na nie, podczas rozmów telefonicznych deklaruje spłatę, a mimo to nadal nie otrzymałeś od niego przelewu. Najważniejsze, o czym należy pamiętać w takiej sytuacji – to reagować szybko. Podjąć stanowcze kroki zmierzające do odzyskania pieniędzy i wspomóc się wykwalifikowaną firmą windykacyjną. Wielu przedsiębiorców jednak zwleka z działaniami. Powstrzymuje ich wiara w to, że kontrahent jednak zapłaci oraz obawa, że zbyt wczesne przypominanie klientowi o zapłacie może zburzyć zbudowaną relację biznesową.

Dylemat przedsiębiorcy – pieniądze na czas czy dobra relacja z klientem?

Dylemat wynika z przekonania, że egzekwowanie terminów płatności jest czymś nie na miejscu, czymś, co może zostać źle odebrane przez klienta. Spójrz na tę sytuację jednak z odwrotnej perspektywy – w gruncie rzeczy to spóźniający się płatnik zniechęca Twoją firmę do współpracy z nim, a uruchomienie działań windykacyjnych jest naturalną konsekwencją braku płatności w ustalonym terminie. Trzeba też pamiętać, że usługa windykacyjna to tak naprawdę profesjonalne negocjacje z dłużnikiem, które mają doprowadzić do tego, że dłużnik reguluje płatność i nadal z Tobą współpracuje.

Jeśli zwrócenie się o pomoc do firmy windykacyjnej w Twojej ocenie oznacza jednak utratę relacji z klientem, odpowiedz sobie na trzy pytania:

  • czy składanie deklaracji spłaty bez pokrycia jest tym, co powinno charakteryzować klienta, z którym cenisz zbudowaną relację?
  • czy poczucie winy, które towarzyszy przypominaniu o płatności lub zlecaniu sprawy do windykacji naprawdę powinno mi towarzyszyć, skoro informowałem klienta o konsekwencjach braku płatności?
  • czy zawsze w przeszłości wiara w coraz to nowe wymówki ze strony dłużnika skutkowała spłatą zaległej faktury, a dłużnicy nigdy nie pozbywali się majątku lub nie ogłaszali upadłości? 

Jeśli przynajmniej na jedno z powyższych pytań Twoja odpowiedź brzmi „nie”, a co więcej – masz fakturę z przekroczonym terminem płatności, powinieneś wiedzieć o opcji odzyskiwania należności dostępnej w aplikacji inFaktu.

Zleć windykację na koszt dłużnika dwoma kliknięciami w inFakt!

W myśl zapisów Ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych – jako przedsiębiorca, który nie otrzymał zapłaty za fakturę – masz prawo domagać się od dłużnika rekompensaty 40, 70 lub 100 euro za opóźnienie w zapłacie – już dzień po terminie płatności. 

Kwota rekompensaty zależy od tego, jak wysokie jest zobowiązanie wobec Twojej firmy. Jeśli natomiast faktycznie poniesione przez Ciebie koszty odzyskania pieniędzy (np. prowizja, którą zapłaciłeś profesjonalnej firmie windykacyjnej) – są wyższe niż wspomniana kwota rekompensaty, dłużnik ma obowiązek zwrócić Ci te koszty w uzasadnionej wysokości.

To właśnie jest istota windykacji na koszt dłużnika. Aby skorzystać z usługi w inFakt, wystarczą dwa kliknięcia. 

Jak skorzystać z usługi?

  1. Zaloguj się do aplikacji inFaktu.
  2. Kliknij opcję „Odzyskaj pieniądze” przy fakturze z przekroczonym terminem płatności.
  3. Potwierdź dane dłużnika i kwotę, jaką chcesz odzyskać. 

Profesjonalny proces dochodzenia należności gwarantuje firma windykacyjna Kaczmarski Inkasso, z którą rozliczasz się tylko za sukces – bez opłat z góry.

Skoro nie odzyskałem pieniędzy sam, dlaczego firmie Kaczmarski Inkasso miałoby się to udać?

Różnica wynika z tego, że to już nie Ty, lecz firma windykacyjna w Twoim imieniu upomina się o płatność. Kaczmarski Inkasso to rozpoznawalna marka, za którą stoi Krajowy Rejestr Długów. Po telefonie lub piśmie z tej firmy dla dłużnika sprawa automatycznie nabiera większej wagi. Lekceważące podejście do spłaty zobowiązań i deklaracje bez pokrycia, zamieniają się w chęć zapłaty lub przynajmniej negocjacji.

Kaczmarski Inkasso to kadra wykwalifikowanych negocjatorów, którzy potrafią profesjonalnie rozmawiać z dłużnikami. Negocjator nie prosi, nie żąda, ale w umiejętny i przekonujący sposób informuje, jakie mogą być konsekwencje braku płatności. A tych jest wiele. Dłużnik, który składa deklaracje spłaty i się z nich nie wywiązuje – musi liczyć się z tym, że jego dane zostaną wpisane do Krajowego Rejestru Długów.

Co więcej – Kaczmarski Inkasso może opublikować informację na temat sprzedaży windykowanego długu na ogólnopolskiej giełdzie wierzytelności, a samą ofertę sprzedaży pozycjonować w Google. Opornemu płatnikowi Kaczmarski Inkasso jest więc w stanie „zabrać” to, co dla wielu firmy jest cenniejsze niż pieniądze – czyli dobry wizerunek. Taka perspektywa, umiejętnie przekazana, sprawia że dłużnik reguluje swoje należności i nadal pozostaje klientem.

Jeśli powyższe działania doprowadzą do spłaty – dopełnieniem usługi jest możliwość zlecenia do Kaczmarski Inkasso windykacji od dłużnika kosztów prowizyjnych, które Twoja firma poniosła za odzyskanie należności głównej.

Potrzebujesz więcej informacji? Dowiedz się więcej o usłudze windykacji online w inFakcie.

Zleć windykację w aplikacji inFaktu i ciesz się odzyskanymi środkami.