Jak zdobywać klientów biura rachunkowego?

Większość księgowych rozpoczynając swoją karierę przemierza podobną drogę. Najpierw kończy kierunkowe studia lub kursy, odbywa praktyki, po których najczęściej podejmuje pracę w biurze księgowym. Po kilku latach często pojawia się chęć przejścia na swoje. Otwarcie własnego biura wiąże się z wieloma wyzwaniami. Poza dopełnieniem wielu formalności, urządzeniem biura, znalezieniem odpowiedniej lokalizacji aż wreszcie po zdobycie klientów do obsługi i wtedy pojawia się pytanie: jak zdobywać klientów biura rachunkowego?

Jak zdobywać klientów biura rachunkowego?

Jak się okazuje, pozyskanie klientów często jest największym wyzwaniem a księgowi wykorzystują rozmaite sposoby na ich zdobycie. Najczęściej na samym początku wykorzystują tzw. „pocztę pantoflową” i zdobywają klientów wśród swoich znajomych. Jest to bardzo dobry sposób na pozyskanie klientów, ale obarczony dużą wadą – ilość takich klientów nie jest duża i księgowy chcąc zwiększyć bazę obsługiwanych podmiotów, musi szukać nowych sposobów.

Jak zdobywać klientów biura rachunkowego

Reklama

Najpopularniejszym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów są różnego rodzaju reklamy. Mogą one przybierać różną formę jak np. ulotki, reklama w prasie, szyldy, strona WWW itd. Sposobów jest naprawdę wiele i od wielu czynników zależy jej powodzenie. Podstawowym czynnikiem, który determunuje skuteczność reklamy jest niejednokrotnie sam budżet. Im wyższy, tym większa szansa na dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów. Warto też pamiętać, że bardzo duże znaczenie ma też miejsce i czas działań reklamowych.

baza księgowych

Fora tematyczne i media społecznościowe

Innym sposobem, coraz bardziej popularnym wśród księgowych jest aktywność na różnego rodzaju forach tematycznych i w mediach społecznościowych. Częste udzielanie się, pomoc w rozwiązywaniu trudnych przypadków, czy też publikacja ciekawych artykułów na np. blogu, mocno wpływa na budowanie własnej marki i rozpoznawalność na rynku, a to docelowo daje szansę na zwiększenie bazy klientów.

Współpraca z innymi podmiotami

Bardzo dobrym i łatwym sposobem na pozyskanie klientów jest nawiązanie współpracy z inną firmą, która jest w stanie dostarczyć nam klientów do obsługi. Dzięki takiemu rozwiązaniu, księgowy dostaje szansę dotarcia do klientów w całym kraju. Przykładem takiego rozwiązania jest współpraca z firmą inFakt, która w jej ramach, dostarcza klientów i oprogramowanie do ich rozliczania. Księgowy nie musi martwić się o reklamę, skupia się jedynie na tym, co jest dla niego najważniejsze, czyli kliencie i jego sprawach księgowych.