Jak założyć profil zaufany przez kamerkę internetową?


24 listopada 2020 1 min. czytania

Tymczasowy profil zaufany ważny jest przez 3 miesiące i możesz go założyć rozmawiając z urzędnikiem przez kamerkę internetową. Do założenia takiego profilu nie jest wymagane ani konto bankowe, ani nowy dowód osobisty.

Rozmowa z urzędnikiem odbędzie się za pomocą aplikacji Microsoft Teams. Upewnij się, że Twój komputer, tablet lub smartfon obsługuje tę aplikację.

Jak założyć tymczasowy profil zaufany?

  1. Przejdź na stronę wniosku o tymczasowy profil zaufany.
  2. Z dostępnych terminów wybierz dzień i godzinę.
  3. Nadaj nazwę użytkownika i hasło. To Twoje przyszłe dane logowania do Profilu Zaufanego.
  4. Podaj imię, nazwisko i numer PESEL.
  5. Wpisz adres email, nr telefonu i zaakceptuj oświadczenie.
  6. Sprawdź poprawność wszystkich danych.
  7. Przepisz kod, który otrzymałeś na swój numer telefonu.

Teraz na Twoją skrzynkę pocztową otrzymasz wiadomość z numerem wniosku. O umówionej godzinie na Twój numer telefonu zadzwoni urzędnik i poda Ci numer wniosku. Pamiętaj, to urzędnik jest odpowiedzialny za podanie tego numeru. Nie podawaj go sam.

Po zweryfikowaniu urzędnika, na swoją skrzynkę pocztową otrzymasz kolejną wiadomość, tym razem z linkiem do rozmowy wideo przez Microsoft Teams.

Zleć księgowość bez wychodzenia z domu

  • Bez papieru
  • Bez dojazdów do księgowego
  • Bez marnowania Twojego czasu