Jak wyzerować składki ZUS w aplikacji inFakt?

W aplikacji inFakt można już wyzerować swoje składki ZUS na 3 miesiące. Pamiętaj, aby złożyć również wniosek do ZUS:Wniosek o zwolnienie ze składek ZUS. Jak złożyć ZUS RDZ?

Klienci Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego

Dla Klientów Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego dotychczas wszelkie zmiany w składkach ZUS odbywały się przez Księgowego. W związku z wejściem w życie Tarczy Antykryzysowej udostępniona została opcja, za pomocą której można w łatwy i szybki sposób wyzerować swoje składki ZUS. Aby to zrobić, należy zalogować się do aplikacji, a następnie przejść do sekcji Księgowość -> Przegląd lub Księgowość -> Składki ZUS (link otworzy się w nowym oknie).
W górnej części ekranu widoczna będzie notyfikacja, za pomocą której można od razu wyzerować składki na najbliższe 3 miesiące.

Notyfikacja w aplikacji

Wystarczy kliknąć opcję: Wyzeruj nieopłacone składki ZUS za marzec, kwiecień oraz maj 2020 w aplikacji.

Nie widzę notyfikacji – co mam zrobić?

Aplikacja automatycznie weryfikuje podane w Tarczy Antykryzysowej warunki, czy dany przedsiębiorca może skorzystać z tego zwolnienia. Jeśli nie widzisz takiej notyfikacji, a jesteś pewny/a, że możesz skorzystać z tego zwolnienia, to polecamy kontakt z osobistym księgowym inFakt.
Inna możliwość – notyfikacja została już przez Ciebie zamknięta za pomocą X w prawym górnym rogu notyfikacji. W takiej sytuacji również polecamy kontakt z osobistym księgowym inFakt.

Klienci Programu do Księgowości

Podobnie jak w przypadku Klientów Ogólnopolskiego Biura Rachunkowego, akcję można wykonać z poziomu notyfikacji.
Można również ręcznie zmienić wysokość składek z poziomu Księgowość -> Składki ZUS (link otworzy się w nowym oknie). Wystarczy kliknąć ołówek obok kwoty danej składki, aby ją zmienić.

Zerowanie składek ZUS za pomocą ołówków w sekcji Składki ZUS

Wówczas należy wprowadzić wartość 0, jeśli kwalifikujemy się do skorzystania ze zwolnienia.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz pomocy, to zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta, który dostępny jest dla Was od poniedziałku do soboty w godzinach 7-22.