Masz sprawę do załatwienia w urzędzie, ale nie możesz iść do niego osobiście? Wyślij pismo ogólne online

Nie wychodząc z domu, możemy wysłać korespondencję do dowolnej instytucji, placówki lub urzędu w Polsce. Wystarczy wysłać pismo ogólne za pośrednictwem portalu gov.pl. Wysłanie takiego pisma jest równoważne z wizytą w placówce i złożeniem tradycyjnego pisma w formie papierowej.

Jak wysłać pismo?

  1. Przejdź na stronę www.gov.pl.
  2. W wyszukiwarce wpisz pismo ogólne.
  3. Przejdź na stronę Wyślij pismo ogólne i kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
  4. Wybierz urząd lub instytucję, do której chcesz wysłać pismo. Pamiętaj, aby używać pełnej nazwy placówki.
  5. Wybierz rodzaj pisma. Nie przejmuj się, jeśli wybierzesz nieodpowiedni rodzaj.
  6. Podaj tytuł i treść pisma. Napisz w jakiej sprawie piszesz. Podaj szczegóły i numery dokumentów, do których się odnosisz.
  7. Jeśli potrzebujesz dołączyć załączniki, kliknij na ikonkę spinacza.
  8. Potwierdź swoje dane kontaktowe i kliknij Dalej.
  9. Potwierdź ostateczny wygląd pisma i kliknij Dalej.
  10. Podpisz dokument profilem zaufanym lub bankowością internetową.