Nie wychodząc z domu, możemy wysłać korespondencję do dowolnej instytucji, placówki lub urzędu w Polsce. Wystarczy wysłać pismo ogólne za pośrednictwem portalu gov.pl. Wysłanie takiego pisma jest równoważne z wizytą w placówce i złożeniem tradycyjnego pisma w formie papierowej.
Spis treści
Jak wysłać pismo?
- Przejdź na stronę www.gov.pl.
- W wyszukiwarce wpisz pismo ogólne.
- Przejdź na stronę Wyślij pismo ogólne i kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne.
- Wybierz urząd lub instytucję, do której chcesz wysłać pismo. Pamiętaj, aby używać pełnej nazwy placówki.
- Wybierz rodzaj pisma. Nie przejmuj się, jeśli wybierzesz nieodpowiedni rodzaj.
- Podaj tytuł i treść pisma. Napisz w jakiej sprawie piszesz. Podaj szczegóły i numery dokumentów, do których się odnosisz.
- Jeśli potrzebujesz dołączyć załączniki, kliknij na ikonkę spinacza.
- Potwierdź swoje dane kontaktowe i kliknij Dalej.
- Potwierdź ostateczny wygląd pisma i kliknij Dalej.
- Podpisz dokument profilem zaufanym lub bankowością internetową.
Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi
Podziel się nim ze znajomymi