W trakcie fakturowania często dochodzi do pomyłek lub problematycznych sytuacji. Za każdym razem przedsiębiorca musi odpowiednio postąpić. Czy jednak taki dokument może anulować?

Fakturę można anulować wyłącznie wtedy, gdy nie doszło do faktycznego wykonania usługi lub sprzedaży towaru i nie została ona przekazana klientowi. Takie postępowanie jest więc możliwe jeśli dokument nie trafił do obiegu prawnego.

Zdarza się to jednak sporadycznie. Anulowanie faktury jest możliwe jeżeli po jej wystawieniu, ale przed wysyłką, przedsiębiorca zauważył, że zawiera błędne informacje. Identycznie jeśli klient odmówił przyjęcia przesyłki bądź wróciła ona do firmy, nie trafiając wcześniej w jego ręce (np. przez wzgląd na nieprawidłowy adres).

Jeśli jednak dokument znalazł się we wspomnianym obiegu prawnym to już nie można go anulować – trzeba wystawić korektę.

Chcesz wystawiać faktury profesjonalnie?

Sprawdź, jak łatwo wystawisz e-fakturę

Masz pytania do artykułu? Odpowiemy w komentarzu.