Masz pomysł na sklep internetowy, ale martwi Ciebie brak magazynu i wystarczającego kapitału na zakup towaru? Dropshipping jest odpowiedzią na Twoje potrzeby. Zbierasz zamówienia, przekazujesz je do dostawcy i… zarabiasz na różnicy między cenami.

Dropshipping polega głównie na zbieraniu zamówień od klientów

Jest to model logistyczny sprzedaży przez Internet, którego główną cechą jest przeniesienie wysyłki towaru na dostawcę. W związku z tym rola sklepu internetowego sprowadza się jedynie do zbierania zamówień i przesyłania ich do dostawcy, który we własnym zakresie realizuje wysyłkę towaru do klienta.

Sprzedawca zarabia na różnicy między cenami

Przedsiębiorca, który decyduje się na dropshipping, zostaje wyłączony z niektórych ogniw łańcucha sprzedaży. Jego zadaniem – jako sprzedawcy online – jest zdobywanie klientów, przyjmowanie od nich zgłoszeń oraz rozliczanie przychodzących płatności. Po przyjęciu zamówienia, przekazuje je dostawcy i tutaj jego rola się kończy.

Cały proces związany z przygotowaniem towaru i wysłaniem go do klienta leży w rękach dostawcy. Na czym więc zarabia sprzedawca online? Na różnicy pomiędzy ceną hurtową a detaliczną.

Dropshipping to niewielkie koszty prowadzenia działalności

Dropshipping jest idealnym rozwiązaniem dla początkujących przedsiębiorców, rozpoczynających przygodę z własnym biznesem.

Pozwala znacznie obniżyć koszty. Trzeba pamiętać, że samo założenie strony www, wykupienie domeny i reklama są sporym wydatkiem dla budżetu przedsiębiorcy. Dropshipping sprawia, że nie musimy tracić fortuny na zakup towaru ani wynajem powierzchni magazynowej.

Przedsiębiorca płaci za towar po otrzymaniu zapłaty od klienta

Plusów jest więcej:

  • oszczędność pieniędzy i czasu – nie trzeba inwestować kapitału w produkty ani czasu w proces wysyłki towaru,
  • przedsiębiorca nie zaprząta sobie głowy rozwiązywaniem problemów związanych z magazynowaniem towarów i zatrudnieniem dodatkowych pracowników do jego obsługi,
  • zapłata za towar następuje dopiero wtedy, gdy klient zapłaci przedsiębiorcy.

ecommerce - sklep internetowy bez magazynu

Dropshipping ma także cechy, które dla niektórych przedsiębiorców mogą stanowić wady.

Wady dropshippingu:

Dropshipping oznacza mniejszą kontrolę nad prowadzoną działalnością:

  • niewielka kontrola nad procesem wysyłki towaru,
  • związanie się tylko z jednym hurtownikiem może skutkować tym, że klient zamówi towar, który właśnie został wyprzedany,
  • brak pewności, że każde zamówienie zostanie zrealizowane w gwarantowanym przez sklep przedsiębiorcy terminie,
  • ryzyko, że hurtownik, posiadając bazę klientów, zechce ich przejąć tworząc konkurencyjny biznes.

Masz esklep i szukasz prostej księgowości online?

  • Przetestuj inFakt za darmo, poznaj zalety prostej księgowości online.
  • Wystaw bezbłędną e-fakturę w minutę przez stronę www lub aplikację na smartfon.
  • 6 dni w tygodniu możesz pytać o radę naszych specjalistów przez email lub telefonicznie.
  • Rozliczaj się samodzielnie lub inFakt ułatwi Ci wybór sprawdzonego księgowego.

Załóż testowe konto

Masz pytania do artykułu? Odpowiemy w komentarzu.