Internet to masa narzędzi online, które świetnie ułatwiają życie freelancerom i nie tylko. Zdecydowanie, warto z nich korzystać. Oto subiektywny wybór 7 z nich.

Oczywiście, poniższa lista nie jest ani skończona, ani wyczerpująca. Cóż, z natury rzeczy nie da się korzystać ze wszystkich usług online. Ale te poniższe na pewno okażą się przydatne.

1) Bezpieczne przelewy, czyli kiedykasa.pl i numerkonta.com

Przelewy to nieodłączna część prowadzenia każdej działalności. Aby dowiedzieć się, kiedy pieniądze wpłyną na konto docelowe, można użyc serwisu kiedykasa.pl. Trzeba tam oczywiście podać nazwę banku odbiorcy. Ją też można sprawdzić online – korzystając ze strony numerkonta.com.

2) Pliki w chmurze: Dropbox + SortMyBox

Każdy, kto korzysta z dokumentów w różnych miejscach, choćby w biurze i w domu, zdecydowanie powinien mieć wirtualny dysk twardy. Dzięki temu znika problem kopiowania plików na nośniki, dostęp do wszelkich potrzebnych materiałów można uzyskać z dowolnego komputera czy nawet telefonu komórkowego. Najwyżej oceniany i chyba najwygodniejszy jest dropbox.com – a serwis sortmybox.com pozwala dodatkowo zarządzać automatycznie zawartością dysku.

3) Wystawianie faktur, rachunków, księgowość i umowy online

Jako że to blog inFaktu (gdyby ktoś nie zauważył ;), nie mogło zabraknąć programu do faktur i księgowości online, a jakoś tak głupio byłoby nam polecać konkurencję ;) Poza tym, być może są tutaj osoby, które nie korzystają ze wszystkich naszych usług?

Faktura w kilka sekund, proste i wygodne prowadzenie KPiR (inFakt.pl), wystawianie umów (Umownie.pl), rachunków (PoRachunek.pl), szybkie zakładanie firmy, czy wreszcie nowoczesne biuro rachunkowe (All Inclusive) – oto jak inFakt ogarnia formalności każdego freelancera.

4) Zdalny dostęp do dokumentów i pakiet biurowy w chmurze

Jeśli chodzi o zdalny dostęp do plików, wykorzystać można także Dysk Google. Ma tą przewagę nad innymi, że wyposażony jest w oprogramowanie pozwalające tworzyć rozmaite dokumenty online, bez konieczności posiadania programów typu Office. Fajną sprawą jest możliwość jednoczesnej pracy nad danym dokumentem przez kilka osób.

5) Bubbl.us, czyli tworzenie map myśli

Jednym z wygodniejszych sposobów planowania i analizowania bieżącej sytuacji jest tworzenie map myśli. Online można to zrobić za darmo z serwisem bubbl.us. W ramach darmowego konta daje się zapisać i na przykład udostępnić komuś zdalnie do trzech projektów – w przeciwieństwie do wydruku, ta metoda pozwala na dalsze uzupełnianie schematu.

6) Trello.com, czyli wspólna praca online

Usługa udostępniona na stronie trello.com to z kolei świetne wyjście dla osób pracujących w grupie. Ułatwia rozdzielenie zadań i bieżącą kontrolę nad postępem ich wykonywania. Interfejs jest przy tym wygodniejszy niż w większości tego typu programów czy serwisów, na tyle intuicyjny, że nawet początkujący nie będą mieć problemu z używaniem Trello.

7) Timerdoro.com – zestaw timerów do techniki Pomodoro

Pomodoro to dość dobrze znana technika zarządzania czasem, w której nie pracuje się non stop, tylko w 25-minutowych etapach. Po każdym z tych etapów należy zrobić 3-5 minut przerwy, zaś po czterech etapach dłuższą przerwę o długości 15-30 minut. Te odcinki można oczywiście odliczać stoperem, zegarkiem czy komórką, ale można też skorzystać z dedykowanego narzędzia online – Timerdoro.com. Jest to wygodny zestaw stoperów do Pomodoro, który przyda się, aby pracować efektywnie. Serwis nie wymaga rejestracji.

Praktycznie co miesiąc pojawiają się nowe przydatne narzędzia. Każdy, kto ceni swój czas, powinien traktować ich testowanie jako inwestycję na przyszłość :)

A Wy z jakich narzędzi internetowych korzystacie? Podzielcie się w komentarzach!

fot. dougwoods