Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej – oświadczenie

inFakt
Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej - wzór oświadczeniaPobierz formularz za darmo w formacie PDF

Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej prowadzona jest przez przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych lub rolników ryczałtowych i korzystają ze zwolnienia z kasy fiskalnej.

Jak wypełnić dokument?

W prawym górnym rogu należy uzupełnić dane firmy. 

Koniecznie wpisać należy również miesiąc, rok, numer strony. Ewidencja powinna zostać zbroszurowana.

Ewidencję należy wypełnić wpisując:

  • numer porządkowy wpisu,
  • datę,
  • stawkę VAT,
  • kwotę przychodu nieudokumentowanego fakturami czy rachunkami,
  • uwagi.

Na dole tabelki znajduje się również podsumowanie:

  • suma kolumny,
  • suma z przeniesienia,
  • razem.

Ewidencja sprzedaży powinna znajdować się w miejscu, w którym prowadzona jest sprzedaż. Na koniec każdego dnia niezbędne jest podsumowanie przychodów i wprowadzenie ich do PKPiR. Najpóźniej należy to zrobić do 20-stego dnia kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni.

Prowadzenie ewidencji w aplikacji inFaktu 

Ewidencję sprzedaży bezrachunkowej w aplikacji Infakt wprowadzamy z poziomu zakładki „Przychody”, a następnie poprzez wybranie z rozwijalnego menu dokumentu: „Faktura Wewnętrzna„.

Formularze do pobrania – inFakt

Jeśli szukasz gotowych wniosków i oświadczeń, skorzystaj z darmowych formularzy do pobrania inFakt. Kliknij w przycisk poniżej: