Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichCzęsto klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Informuję o tym klientów, gdy zakładają działalność gospodarczą.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
A jak wygląda zakładanie działalności gospodarczej? Na czym polega Pani pomoc?
Zaczynamy od podstaw. Ustalamy co klient musi po kolei zrobić – zgłosić się do ZUS-u, do VAT-u jeśli oczywiście będzie vatowcem, oddać wniosek do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Musi wybrać formę opodatkowania, w zależności od tego czy chce się rozliczać miesięcznie czy kwartalnie. Wszystkie początkowe sprawy organizacyjne faktycznie musimy omówić krok po kroku.
Jeśli chodzi o koszty, w praktyce wszystkie pytania raczej wychodzą od klientów. Pytają co mogą rozliczyć i jak, czy na wszystko mogą brać faktury. Odpowiadam i podpowiadam. Można powiedzieć, że taki jest schemat rozpoczynania współpracy, a więc najpierw ja wyjaśniam podstawy, a klienci później sami dopytują o wszystko, co jeszcze muszą wiedzieć.
Warunki współpracy są już takie same w każdym przypadku, a więc ustalamy do kiedy klient musi dostarczyć dokumenty i do kiedy z kolei ja muszę je zaksięgować. Gdy to zrobię, wysyłam mejla potwierdzającego. Instruuję klientów co powinni wtedy zrobić, do kiedy muszą zapłacić podatki. To takie vademecum działania przedsiębiorcy każdego miesiąca.
To naprawdę uporządkowane!
Tak, bo musi być. My, księgowi, żyjemy datami. Musimy dostosowywać się do terminów, nie wolno nam ich przekraczać. Wszystkie nasze działania muszą się zmieścić w danym czasie, a więc to musi być uporządkowane.
Księgowy Bielsko-Biała – dostęp do sprawdzonych księgowych
Usługa inFakt Księgowi to produkt marki inFakt, który usprawnia funkcjonowanie firmy i wypełnianie obowiązków wobec ZUS i Urzędu Skarbowego. Wszyscy przedsiębiorcy, którzy stoją przed wyborem swojego pierwszego Księgowego lub rezygnują z usług dotychczasowego, mogą skorzystać z wyszukiwarki Księgowych. To wygodne i proste w obsłudze narzędzie jest bazą Księgowych z Bielska-Białej oraz z całego kraju. Klienci, dla których nie jest ważne, skąd jest Księgowy, mogą nawiązać współpracę z Księgowym pracującym online.
Wybór Księgowego jest łatwy dzięki opisom ich kompetencji i doświadczenia oraz wiarygodnemu systemowi oceniania Księgowych. Księgowi oraz biura rachunkowe nie tylko wspierają Klientów w prowadzeniu księgowości, ale i reprezentują ich w ZUS i US, także w przypadku kontroli podatkowej. Znajdująca się w cenie usługi aplikacja inFakt umożliwia współpracę zdalną z Księgowym, ale też zawiera program do fakturowania.