Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z WarszawyCiągle coś się zmienia, a ilość wiedzy, którą trzeba przyswoić jest bardzo obszerna, natomiast po 10 latach w zawodzie księgowej stwierdzam, iż wiem już bardzo dużo.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka. Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym.
Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
A więc nie wystarczy podstawowe przeszkolenie księgowe?
Moje obowiązki obejmują sprawy księgowe i to sporo obejmuje wiele kontekstów. Zakres wiedzy, który do tego potrzebuję jest szeroki i zdobywałam go latami doświadczenia zawodowego. Szkolenia biznesowe pozostawiam innym, natomiast uważam, że naprawdę warto jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej skorzystać z takich ofert. Z doświadczenia widzę, że takie przygotowanie pomaga uniknąć wielu błędów na biznesowej drodze.
Księgowy Gąbin – solidne księgowe dla firmy z każdej branży
inFakt Księgowi to nowatorska usługa, z której korzyści będą mieli zarówno czynni przedsiębiorcy, jak i osoby noszące się z zamiarem założenie własnej działalności. Ci drudzy mogą skorzystać z pomocy inFaktu w założeniu firmy. Na czym to polega? Wyspecjalizowana Księgowa kontaktuje się z przyszłym przedsiębiorcą, identyfikuje potrzeby firmy, przygotowuje dokumentację i załatwia w imieniu Klienta sprawy w urzędach. Rola Klienta sprowadza się do minimum – podpisania stosownych dokumentów przesłanych kurierem. Wszystkie zainteresowane osoby mogą skorzystać z wyszukiwarki Księgowych i znaleźć księgowość dopasowaną do potrzeb. Wyszukiwanie usprawnia możliwość wskazania lokalizacji (np. Księgowa z Gąbina) i innych kryteriów (np. Księgowa dla firmy rozliczającej się na podstawie ryczałtu).
Cena usługi inFakt Księgowi obejmuje także dostęp do aplikacji. Aplikacja inFakt to narzędzie umożliwiające bezpieczne wystawianie, przechowywanie i wysyłanie różnych dokumentów, opłacanie należności do ZUS i US, ubieganie się o dostęp do finansowania itd. Słowem – to dobry program do księgowości i faktur w jednym. Aplikacja dostępna jest do pobrania na urządzenia z systemem Android i iOS.