Poznaj księgowych inFaktu
Milena Mazerant - księgowa z Piotrkowa TrybunalskiegoZawsze staram się być do dyspozycji klienta, tak, aby wiedział, że może się do mnie zwrócić zawsze kiedy ma jakiś problem.Milena Mazerant, księgowa z Piotrkowa Trybunalskiego
Czy klient, który dopiero zaczyna korzystać z usług biura rachunkowego, musi mieć jakiekolwiek pojęcie o księgowości?
Niekoniecznie, klient może być zupełnie „zielony” w tych tematach i też sobie poradzimy. Często osoba, która dopiero zaczęła prowadzić działalność gospodarczą częściej zwraca się z pytaniami i prośbami o pomoc, dlatego, że jeszcze się nie najlepiej orientuje w księgowości.
Wyjaśniamy problematyczne kwestie, które po drodze napotykamy, ale właśnie od tego jest biuro rachunkowe. Przybliżamy kwestie związane z księgowością i później, w trakcie współpracy, na bieżąco pomagamy.
Jak często przedsiębiorca musi się kontaktować z księgową?
Nawet raz w miesiącu wystarczy. Mam klientów, którzy raz w miesiącu dostarczają wszystkie dokumenty, następnie ja wyliczam wysokość podatku – i już. Tak współpracuję głównie z klientami inFaktu, dlatego, że współpracę na bieżąco ułatwia nam aplikacja księgowa, z której korzystamy. Za każdym razem, gdy klient się loguje, na bieżąco widzi wysokość składek, które będzie miał do opłacenia.
Po prostu nie muszą o nic pytać – wszystkie odpowiedzi w zasadzie już są. Poza tym klient dostaje mejle z przypomnieniem terminów, więc zdarza się, że kontakt z klientem jest dość sporadyczny. Mimo to, są też klienci, którzy dzwonią raz-dwa razy w tygodniu, ale to z kolei zależy od specyfiki branży, w której działają i od tego, ile problemów każdy z nich ma. Tak więc bywa różnie.
Czy zdarzają się takie sytuacje, w których musi się Pani spotkać osobiście z klientem?
Coraz rzadziej. Są takie tematy, które wymagają spotkania i porozmawiania w cztery oczy. Ogólnie jednak jest takich sytuacji coraz mniej. Każdy z nas jest zabiegany więc najczęściej preferujemy kontakt telefoniczny i mejlowy. Jeżeli klienci przekazują swoje sprawy podatkowe biuru rachunkowemu, zostawia je mnie do załatwienia.
Zobacz profil księgowej Mileny Mazerant