Poznaj księgowych inFaktu
Marta Serafin - księgowa z GdańskaKsięgowy musi być na bieżąco ze wszystkimi zmianami żeby klient też czuł się bezpiecznie i wiedział, że może na swojego księgowego liczyćMarta Serafin, księgowa inFakt z Gdańska
Porozmawiajmy w takim razie przez chwilę o aplikacji inFaktowej. Rozumiem, że ona ma różne możliwości – z niektórych można korzystać, z innych nie trzeba. Ale która z nich jest Pani zdaniem najwygodniejsza dla współpracy pomiędzy panią a klientem?
Myślę, że w ogóle mobilna aplikacja na telefon jest bardzo wygodna. Zdjęcia faktur można na bieżąco i bezpośrednio wysyłać do chmury. Ja mam od razu na nie podgląd, i klient tak samo. Bardzo wygodna jest też funkcja szybkich płatności. Można wejść w opcję „zapłać”: podpowiada się i kwota i rachunek, na który kwota ma być przelana oraz okres, za jaki ten podatek czy ZUS ma być zapłacony więc klienci sobie to bardzo chwalą, tym bardziej, że ta opcja jest darmowa.
Przez aplikację można od razu dokonywać przelewów, a często klienci często mają z tym problemy i nie wiedzą – a to na jakie konto mam przelać pieniądze, a ile, a czy ZUS się nie zmienił bo słyszałam, że się zmienił… a te wszystkie kwoty w aplikacji są aktualne, tak samo numery kont. Tym bardziej, że można też zapłacić za faktury kosztowe, nie tylko za zobowiązania podatkowe.
Myślę też, że aplikacja jest łatwa w obsłudze, intuicyjna, nie ma jakichś skomplikowanych funkcji. Klienci chwalą też możliwość wystawiania faktur w aplikacji. Można to zrobić bezpłatnie i łatwo, a do tego w językach obcych. Mam klientów, którzy mają kontrahentów zagranicznych i często korzystają z opcji wystawienia faktury polsko-angielskiej.
A jak to wygląda od strony księgowego? Jak się Pani pracuje z aplikacją księgową?
Od strony księgowego – ja bardzo sobie chwalę serwis aplikacji. Mam porównanie do innych programów i często bywa, że jak się wyśle jakieś zapytanie to trzeba czekać na tę pomoc techniczną. Tutaj jest ona błyskawiczna. Maksymalnie w ciągu kilku godzin otrzymuję odpowiedź. Jeśli mam jakieś wątpliwości, pytania czy zdarzyłoby się, że coś w danym momencie nie działa to pomoc techniczna jest bardzo sprawna.
A to znów ma przełożenie na klienta, bo jeżeli księgowy ma dostęp do szybkiego serwisu to nie musi zostawiać niczego na później. Czasem też zapytanie wychodzi od strony klienta. Pyta na przykład, co się stało, że wysłał fakturę z aplikacji inFakt i ktoś nie może zapłacić z linka za pomocą szybkich płatności. Więc ja od razu wysyłam zapytanie do pomocy technicznej i szybko mogę też klienta wesprzeć.
Czy korzystanie z aplikacji księgowej ma jakiś wpływ na decyzje biznesowe Pani klientów?
Tak. Zaletą aplikacji, że klient też ma podgląd bieżący do spraw finansowych swojej firmy właściwie w tym samym czasie, co ja i wie co się w firmie dzieje. W tradycyjnej księgowości nie ma tej możliwości. Trzeba czekać aż księgowa wszystko wyliczy i wynik jest raz w miesiącu.
Do tego można sobie wydrukować KPiR na swoje potrzeby lub żeby złożyć do banku wymagane dokumenty. Często moi znajomi, którzy korzystają z obsługi księgowej, skarżą mi się, że sprawy nie zawsze są na bieżąco. Ostatnio koleżanka powiedziała: słuchaj, no nie mogę w to uwierzyć, ale od dwóch tygodni się nie mogę doprosić księgowej o księgę przychodów i rozchodów. No i znajomi są zdenerwowani. A tutaj jest to od razu.
Zobacz profil księgowej Marty Serafin
Księgowy Żukowo – lista księgowych, na których można polegać
inFakt poprzez usługę inFakt Księgowi pomaga aktywnym przedsiębiorcom i osobom noszącym się z zamiarem zarejestrowania własnej działalności. Tym drugim inFakt oferuje wsparcie w założeniu firmy. Jak to wygląda? Wyspecjalizowana Księgową kontaktuje się z Klientem i rozpoznaje potrzeby powstającej firmy. Księgowa przygotowuje dokumentację i w imieniu Klienta załatwia formalności w urzędach. Pomoc Księgowej docenią osoby, które do tej pory nie prowadziły nigdy własnego biznesu i obawiają się, że zagubienia w gąszczu procedur i przepisów.
Natomiast każdy, kto potrzebuje opieki dopasowanej Księgowej, może skorzystać z usługi księgowej w inFakcie. Dopasowanie jest możliwe dzięki prostej wyszukiwarce, poprzez którą Klient wyszukuje podmiot do prowadzenia księgowości. Narzędzie pozwala określić lokalizację (np. dla szukających Księgowej z Żukowa), branżę, w której działa Klient i inne warunki. Lektura autentycznych opinii wystawionych przez innych Klientów to ostatni krok w wyborze odpowiednio zaufanej Księgowej.
W cenie usługi księgowej znajduje się dostęp do aplikacji inFakt, łączącej funkcjonalności programu do faktur i księgowości online. Aplikację w wersji mobilnej można pobrać na smartfon i tablet i mieć biuro rachunkowe firmy zawsze przy sobie. Wśród możliwości narzędzia warto zwrócić uwagę na opcję wystawiania różnego typu dokumentów księgowych, kontaktowania się z księgowością poprzez aplikację i szybko wysyłkę faktur kosztowych.
inFakt Księgowi jest solidną usługą, realnie oszczędzającą czas i pieniądze Klientów. Na jakość usługi wpływa nie tylko specjalistyczna wiedza współpracujących z inFaktem Księgowych, ale i umiejętne wykorzystanie nowoczesnych programów.