Poznaj księgowych inFaktu
Milena Mazerant - księgowa z Piotrkowa TrybunalskiegoRola klienta ogranicza się do przekazania dokumentów księgowej, a reszta jest po mojej stronie.Milena Mazerant, księgowa z Piotrkowa Trybunalskiego
Żeby sprawnie roztoczyć taką opiekę księgową potrzebne jest zaufanie. Jak zbudować udaną więź pomiędzy księgową a przedsiębiorcą?
To zależy od klienta. Są tacy przedsiębiorcy, z którymi od razu łapie się kontakt, ale są też tacy, z którymi dłużej pracuję nad zbudowaniem zaufania. Zawsze staram się być do dyspozycji klienta, tak, aby wiedział, że może się do mnie zwrócić zawsze kiedy ma jakiś problem. Praktycznie przez cały czas jestem pod telefonem – w tygodniu i w weekendy i odbieram zawsze kiedy trzeba, nawet wieczorem.
Myślę, że to ważne, żeby moi klienci wiedzieli, że zawsze kiedy będą potrzebowali pomocy, ja jestem z boku i zawsze im doradzę. Druga sprawa to tajemnica zawodowa. Moi klienci wiedzą, że o wszystkim mogą ze mną porozmawiać i informacje, które mi przekazują, są poufne.
Ilu Pani ma klientów?
W biurze rachunkowym, które prowadzę mam około 100 klientów i dodatkowo w inFakcie 42. Biuro rachunkowe prowadzę ze wspólniczką i dzielimy się obowiązkami. Ja głównie zajmuję się sprawami kadrowymi klientów, płacach, wyliczaniu wynagrodzeń i umowach dla pracowników. Natomiast w inFakcie sprawuję całościową opiekę nad klientami.
Porozmawiajmy chwilę o sposobie Pani pracy z klientami inFaktu. Rozumiem, że pracujecie Państwo na aplikacji. Proszę mi wyjaśnić, w jaki sposób, ona ułatwia Pani pracę?
Przede wszystkim sporym ułatwieniem jest to, mam od razu podgląd do wszystkich dokumentów, które klient „wrzuci” do aplikacji. W sytuacji, kiedy faktura jest źle wystawiona lub jest na niej jakiś błąd, mogę na to od razu zwrócić uwagę.
Do tego dostaję mejlowe powiadomienia od razu kiedy klient dołącza dokument w aplikacji. Wtedy na bieżąco mogę je zaksięgować, nawet kiedy nie ma mnie w domu przy komputerze: mogę się zalogować na tablecie lub telefonie i od razu sprawdzić co się dzieje.
A czy są też ułatwienia dla klientów?
Tak, aplikacja na bieżąco wyświetla wysokości składek, które będzie trzeba w danym miesiącu opłacić. Do tego aplikacja przypomina klientom o wszystkich terminach, więc w praktyce robi to za mnie – ja już nie muszę tego robić.
Zobacz profil księgowej Mileny Mazerant