Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z Warszawy
Często gdy spotykam się z klientem po raz pierwszy, gdy dopiero zakłada działalność, staram się przekazać wszystkie informacje, które mogą pomóc w prowadzeniu biznesu.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka. Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym.
Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
A więc nie wystarczy podstawowe przeszkolenie księgowe?
Moje obowiązki obejmują sprawy księgowe i to sporo obejmuje wiele kontekstów. Zakres wiedzy, który do tego potrzebuję jest szeroki i zdobywałam go latami doświadczenia zawodowego. Szkolenia biznesowe pozostawiam innym, natomiast uważam, że naprawdę warto jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej skorzystać z takich ofert. Z doświadczenia widzę, że takie przygotowanie pomaga uniknąć wielu błędów na biznesowej drodze.




Księgowy Ząbki – lista rzetelnych księgowych, też z dojazdem
inFakt pomaga właścicielom firm udostępniając im niezawodną księgowość poprzez usługę inFakt Księgowi. Jednym z elementów usługi jest opcja skorzystania z wyszukiwarki Księgowych. To łatwe w obsłudze narzędzie pozwala na znalezienie księgowości skrojonej na miarę potrzeb firmy. Co to oznacza? Klient ma możliwość określenia np. miejscowości do spotkań z Księgową (Księgowa z Ząbek), branży, w której powinna specjalizować się Księgowa (Księgowa dla branży budowlanej) i innych kryteriów. Prawdziwe oceny i krótkie opisy kompetencji przyspieszą wybranie Księgowego do współpracy.
Cena usługi inFakt Księgowi obejmuje opiekę księgową i dostęp do aplikacji inFakt (dostępnej też na urządzenia mobilne). Dobry program do księgowości i program do faktur – tak inaczej można określić aplikację. Przekazywanie kosztów do księgowości za pomocą aparatu w telefonie, szybkie wystawianie różnego typu faktur, wysyłanie dokumentów (deklaracje PIT i VAT, plik JPK) do Urzędu Skarbowego, ubieganie się o finansowanie, zasięganie rady Księgowej – to tylko kilka spośród wielu praktycznych funkcji narzędzia.