Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichTeraz klient ma dostęp do aplikacji, tam znajduje wszystkie swoje zaksięgowane dokumenty i jeśli potrzebuje, w każdej chwili może pobrać skan.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
A jak wygląda zakładanie działalności gospodarczej? Na czym polega Pani pomoc?
Zaczynamy od podstaw. Ustalamy co klient musi po kolei zrobić – zgłosić się do ZUS-u, do VAT-u jeśli oczywiście będzie vatowcem, oddać wniosek do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej). Musi wybrać formę opodatkowania, w zależności od tego czy chce się rozliczać miesięcznie czy kwartalnie.
Wszystkie początkowe sprawy organizacyjne faktycznie musimy omówić krok po kroku. Jeśli chodzi o koszty, w praktyce wszystkie pytania raczej wychodzą od klientów. Pytają co mogą rozliczyć i jak, czy na wszystko mogą brać faktury. Odpowiadam i podpowiadam. Można powiedzieć, że taki jest schemat rozpoczynania współpracy, a więc najpierw ja wyjaśniam podstawy, a klienci później sami dopytują o wszystko, co jeszcze muszą wiedzieć.
Warunki współpracy są już takie same w każdym przypadku, a więc ustalamy do kiedy klient musi dostarczyć dokumenty i do kiedy z kolei ja muszę je zaksięgować. Gdy to zrobię, wysyłam mejla potwierdzającego. Instruuję klientów co powinni wtedy zrobić, do kiedy muszą zapłacić podatki. To takie vademecum działania przedsiębiorcy każdego miesiąca.
Jak Pani to widzi z perspektywy praktyka – czy są takie pytania, których klienci nie zadają? Sprawy, o których Pani już z góry wie, że trzeba wyjaśnić?
Tak, zdarza się, że klient o coś nie dopyta, ale ja już wiem, że muszę go poinformować. To są na przykład terminy płatności podatku. Podczas naszej pierwszej rozmowy pamiętam o tym, by powiedzieć klientowi, że będę za niego na przykład wysyłała deklaracje.
Oczywiście pewne rzeczy wychodzą w praniu. Często klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Zawsze informuję o tym klientów gdy zakładają działalność gospodarczą. To są już ich pierwsze koszty, a zdarza się, że klienci nie mają pojęcia, że można tak zrobić.
To naprawdę uporządkowane!
Tak, bo musi być. My, księgowi, żyjemy datami. Musimy dostosowywać się do terminów, nie wolno nam ich przekraczać. Wszystkie nasze działania muszą się zmieścić w danym czasie, a więc to musi być uporządkowane.
Księgowy Ustroń – wyszukaj solidną księgowe dla swojej branży
Coraz większa liczba przedsiębiorców jest świadoma, że sprawnie prowadzona księgowość może pozytywnie przełożyć się na ogólną kondycję firmy. Dlatego księgowości nie powierzają przypadkowym osobom wykonującym zawód Księgowego, ale ekspertom w swojej branży. Usługa inFakt Księgowi to dostęp do kilkuset godnych zaufania biur rachunkowych oraz Księgowych. Każdy z nich jest wysokiej klasy specjalistą z odpowiednim wykształceniem i praktyką realizowaną w firmach z różnych dziedzin gospodarki. Księgowe współpracują z Klientami zdalnie, we własnych biurach na terenie całego kraju (np. w Ustroniu) lub dojeżdżają do siedziby Klienta. Na tym polu są bardzo elastyczne – mogą na co dzień pracować online, ale w razie potrzeby spotkać się z Klientem. Pracę Księgowych wspiera aplikacja inFakt. Aplikacja jest automatycznie aktualizowana – a to znaczy, że wszystkie dane (np. stawki VAT, numer kont rachunków bankowych US) są zawsze poprawne. Program zawiera wiele standardowych funkcjonalności (np. opcję wystawiania faktur), jak i dodatkowych, poprawiających komfort pracy (np. możliwość definiowania list kontrahentów, usług, produktów).
Oferta inFaktu cieszy się uznaniem i zaufaniem Klientów. Na wysoką jakość usługi składa się bieżące dostosowywanie jej do zmian prawnych, profesjonalizm i rzetelność Księgowych, niewątpliwe zalety programu do fakturowania i księgowości. To wszystko pozwala zarekomendować ofertę wszystkim właścicielom firm produkcyjnych, handlowych i usługowych z obszaru całej Polski.