Poznaj księgowych inFaktu
Milena Mazerant - księgowa z Piotrkowa TrybunalskiegoNajważniejsze dla współpracy z klientem jest dopilnowanie wszystkich terminów, tak, żeby on w ogóle nie musiał się martwić.Milena Mazerant, księgowa z Piotrkowa Trybunalskiego
Ilu Pani ma klientów?
W biurze rachunkowym, które prowadzę mam około 100 klientów i dodatkowo w inFakcie 42. Biuro rachunkowe prowadzę ze wspólniczką i dzielimy się obowiązkami. Ja głównie zajmuję się sprawami kadrowymi klientów, płacach, wyliczaniu wynagrodzeń i umowach dla pracowników. Natomiast w inFakcie sprawuję całościową opiekę nad klientami.
Jak często przedsiębiorca musi się kontaktować z księgową?
Nawet raz w miesiącu wystarczy. Mam klientów, którzy raz w miesiącu dostarczają wszystkie dokumenty, następnie ja wyliczam wysokość podatku – i już. Tak współpracuję głównie z klientami inFaktu, dlatego, że współpracę na bieżąco ułatwia nam aplikacja księgowa, z której korzystamy. Za każdym razem, gdy klient się loguje, na bieżąco widzi wysokość składek, które będzie miał do opłacenia.
Po prostu nie muszą o nic pytać – wszystkie odpowiedzi w zasadzie już są. Poza tym klient dostaje mejle z przypomnieniem terminów, więc zdarza się, że kontakt z klientem jest dość sporadyczny. Mimo to, są też klienci, którzy dzwonią raz-dwa razy w tygodniu, ale to z kolei zależy od specyfiki branży, w której działają i od tego, ile problemów każdy z nich ma. Tak więc bywa różnie.
Jak wygląda dokształcanie w pracy księgowego?
Przede wszystkim to nieustanne śledzenie zmian w przepisach. Trzeba czytać artykuły i interpretacje przepisów, które się ukazują. Na początku każdego roku, kiedy w życie wchodzi najwięcej zmian, biorę czynny udział w szkoleniach. Do tego w inFakcie jest bardzo fajnie prowadzony blog dla księgowych, na którym zawsze pojawiają informacje się o najświeższych zmianach. Nie ma takiej możliwości, żeby coś nam umknęło jeśli śledzimy go na bieżąco.
Zobacz profil księgowej Mileny Mazerant