Poznaj księgowych inFaktu
Monika Sławińska-Pietrak - księgowa z LublinaTak, także dlatego, że wiele kwestii, które dla klientów są problematyczne, dla mnie są oczywiste. Najczęściej znam rozwiązanie danego problemu, bo już kiedyś miałam z nim do czynienia.Monika Sławińska-Pietrak, księgowa z Lublina
Ma Pani wypracowany system współpracy z klientami? Jak wygląda początek współpracy z klientem?
Najpierw muszę poznać sytuację klienta. Pytam go czy w ostatnich latach prowadził działalność gospodarczą, czy to jego pierwsza firma. Jeśli dopiero zakłada działalność gospodarczą, doradzam jaką formę opodatkowania powinien wybrać, czy może skorzystać z jakichś preferencji, jak dobrać najkorzystniejsze rozwiązania dla jego przedsiębiorstwa.
Jaka to będzie działalność, kto będzie odbiorcą usług – czy będą to osoby fizyczne czy przedsiębiorcy. Czy klient będzie wykonywał usługi na rzecz podmiotów zagranicznych. Przede wszystkim najważniejsze jest określenie, co będzie przedmiotem tej działalności.
A co w przypadku, kiedy klient już prowadzi działalność gospodarczą?
Dobrze mieć wypracowany mechanizm współpracy w przypadku klienta, który już prowadzi działalność gospodarczą i księgował samodzielnie lub współpracował z innym księgowym. W takim przypadku muszę przeanalizować jego sytuację i może coś w niej zmienić. Przyjrzeć się jak wygląda jego przeszłość księgowa.
Czasem klienci sugerują kwestie problematyczne, z którymi nie najlepiej sobie radzą. Przychodzą z oczekiwaniami wobec naszej współpracy lub zgłaszają problemy, które miały miejsce we współpracy z poprzednią księgową. W takiej sytuacji jest mi łatwiej bo wiem co jest ważne dla tego klienta.
O co najczęściej pytają nowi klienci?
Najczęściej pytania klientów pojawiają się już w trakcie współpracy. Kiedy wiem, jaka jest specyfika działalności mojego klienta, jestem w stanie już od początku zaproponować jakieś rozwiązania. Już podczas pierwszej rozmowy sugeruję kontakt telefoniczny przed podjęciem działań, co do których mogą pojawić się wątpliwości. Łatwiej jest przed podjęciem działania skonsultować się z księgowym niż później poprawiać ewentualne błędy.
Zobacz profil księgowej Moniki Sławińskiej-Pietrak
Księgowy Tyszowce – tutaj wyłącznie doświadczone księgowe
inFakt Księgowi jest ofertą przygotowana z myślą o przedsiębiorcach, poszukujących obsługi księgowej, świadczonej na najwyższym poziomie, a przy tym elastycznej i przyjaznej. Klienci usługi sami decydują, jakiego rodzaju wsparcia potrzebują. Księgowi świadczą szeroki wachlarz usług – wsparcie rachunkowe, podatkowe oraz z zakresu kadr i płac. W ręce Księgowej mogą oddać prowadzenie pełnej księgowości firmy. Klienci nie płacą za usługi, które nie są im potrzebne i z których nie korzystają. Księgowi inFaktu to prawdziwi specjaliści w swojej branży. Wykształcenie, doświadczenie, certyfikaty – to tylko część ich zalet. Oprócz tego są pasjonatami swojego zawodu, chętnie i wyczerpująco odpowiadają na pytania i informują o dostępnych rozwiązaniach. Wybór Księgowego do współpracy ułatwia wyszukiwarka inFaktu. To proste, lecz przydatne narzędzie, pozwala określić warunki, które powinien spełnić Księgowy. Np. właściciel firmy z Tyszowców może wyszukać Księgową z Tyszowców (lub okolicy), przedsiębiorca potrzebujący Księgowej z językiem obcym, ma możliwość zaznaczenia tego kryterium itd.
Wsparcie dedykowanego Księgowego to tylko połowa korzyści, które Klient nabywa w ramach usługi. Druga połowa to uzyskanie dostępu do aplikacji inFakt, czyli programu do fakturowania i księgowości. inFakt udostępnia aplikację do pobrania na urządzenia mobilne z system iOS i Android. Program ułatwia i przyspiesza różne procesy zachodzące w firmie.