Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichKlienci doceniają moją pracę – nie anonimowej osoby zatrudnionej w biurze rachunkowym.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
Jak Pani to widzi z perspektywy praktyka – czy są takie pytania, których klienci nie zadają? Sprawy, o których Pani już z góry wie, że trzeba wyjaśnić?
Tak, zdarza się, że klient o coś nie dopyta, ale ja już wiem, że muszę go poinformować. To są na przykład terminy płatności podatku. Podczas naszej pierwszej rozmowy pamiętam o tym, by powiedzieć klientowi, że będę za niego na przykład wysyłała deklaracje. Oczywiście pewne rzeczy wychodzą w praniu.
Często klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Zawsze informuję o tym klientów gdy zakładają działalność gospodarczą. To są już ich pierwsze koszty, a zdarza się, że klienci nie mają pojęcia, że można tak zrobić.
A co Pani robi w przypadku, gdy nagle klient zgłasza się z problemem?
To niekoniecznie musi być problem. Wystarczy, że klient chce poszerzyć swoją działalność o nową formę. Jeśli zadaje pytanie, na które nie jestem w stanie odpowiedzieć mu od razu, zaczynam szukać odpowiedzi. Najczęściej kontaktuję się z infolinią podatkową lub Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Dowiaduję się u źródła jak należy dany problem rozwiązać, jak pomóc klientówi. Gdy coś jest dla mnie niejasne bo nie uzyskałam dostatecznych wyjaśnień, pogłębiam temat. Zdarza się, że dzwonię jeszcze raz, następnego dnia. Czasem, gdy rozmawiam z inną osobą na infolinii, wyjaśnienia są klarowniejsze. Rzucam też pytania na grupie dla księgowych na Facebooku.
Jeśli ktoś miał już doświadczenie z rozwiązaniem danego problemu, wypowiada się i tak mi pomaga. Różnymi ścieżkami dochodzę do rozwiązania problemu.Przeglądam też artykuły w internecie, natomiast nie są one żadną wyrocznią – raczej sprawdzam inne punkty widzenia, poznaję inne interpretacje i naświetlenia tematu. Natomiast rzetelne, konkretne informacje uzyskuję na Krajowej Informacji Podatkowej. A więc u źródła.
Księgowy Tychy – tutaj znajdziesz sprawdzonego księgowego
Usługa inFakt Księgowi wspiera nie tylko przedsiębiorców z Tychów, ale i z całego kraju. Dzięki bezpłatnej porównywarce Księgowych, każdy zainteresowany może wyszukać Księgowego na miarę swoich potrzeb i oczekiwań. Znalezienie sprawdzonego Księgowego ułatwiają filtry, opinie i opcje sortowania. Jest możliwość wyszukania Księgowego np. ze względu na branże, w których się specjalizuje, obsługiwany sposób rozliczeń czy też zaznaczając, aby Księgowy porozumiewał się w wybranym języku obcym. Zarówno Księgowi z Tychów, jak i z innych miejscowości są oceniani przez Klientów, a opinie są jawne, co usprawnia znalezienie odpowiednio zaufanego Księgowego dla firmy.
inFakt Księgowi to nie tylko narzędzie do współpracy z Księgowym, ale też dostęp do aplikacji inFakt , która stanowi program do fakturowania i program do księgowości. Program ten umożliwi m.in. wystawienie zawsze poprawnych faktur przychodowych, dodawanie faktur kosztowych, dokonanie szybkich płatności. Przez inFakt można również pozyskać finansowanie swojej działalności.