Poznaj księgowych inFaktu
Milena Mazerant - księgowa z Piotrkowa Trybunalskiego
Moja praca to kompleksowa opieka nad wszystkimi dokumentami firmowymi. Klienci zwracają się do mnie we wszystkich sprawach, w których pojawiają się podatki.Milena Mazerant, księgowa z Piotrkowa Trybunalskiego
Jak zaczyna Pani współpracę z klientem?
Przede wszystkim to zależy od etapu, na którym rozpoczynamy współpracę. Jeśli to klient, który dopiero założył działalność gospodarczą to przeważnie ma mnóstwo pytań – na przykład o wybór formy opodatkowania, o wszystkie terminy wysokości składek ZUS.
Jeśli z kolei klient prowadzi już działalność od jakiegoś czasu i zmienia biuro podatkowe, często oczekuje optymalizacji podatkowej: czyli szukamy możliwości obniżenia wysokości podatków. Kiedy zdecydujemy się na podjęcie współpracy, podpisujemy umowę i… współpracujemy.
Czy zdarzają się takie sytuacje, w których musi się Pani spotkać osobiście z klientem?
Coraz rzadziej. Są takie tematy, które wymagają spotkania i porozmawiania w cztery oczy. Ogólnie jednak jest takich sytuacji coraz mniej. Każdy z nas jest zabiegany więc najczęściej preferujemy kontakt telefoniczny i mejlowy. Jeżeli klienci przekazują swoje sprawy podatkowe biuru rachunkowemu, zostawia je mnie do załatwienia.
Jak to wygląda z Pani praktyki – na co powinien zwrócić uwagę klient wybierając księgowego?
Wybierając biuro rachunkowe warto się zorientować jakie doświadczenie ma osoba, która będzie się zajmowała naszymi dokumentami. Druga sprawa, którą warto ustalić to kwestia ubezpieczenia. Księgowy ma uprawnienia do podpisywania dokumentów w imieniu klienta, ale w razie wykrycia nieprawidłowości kara nakładana jest na przedsiębiorcę.
W razie ewentualnych pomyłek lub błędów, które nastąpiły z winy księgowego, klient może dochodzić zwrotu poniesionych kosztów na podstawie zawartej umowy. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, czy biuro rachunkowe jest ubezpieczone od takich sytuacji. Ale klienci coraz częściej już o to pytają.
Zobacz profil księgowej Mileny Mazerant



