Poznaj księgowych inFaktu
Marta Serafin - księgowa z GdańskaKsięgowy musi być na bieżąco ze wszystkimi zmianami żeby klient też czuł się bezpiecznie i wiedział, że może na swojego księgowego liczyćMarta Serafin, księgowa inFakt z Gdańska
Ilu Pani ma klientów?
Obsługuję ponad 70 przedsiębiorców, dodatkowo jeszcze obsługuję spółki z o.o.
Przepraszam za to naiwne pytanie, ale czy to dużo?
Myślę, że tak, to dużo. To sporo, ale nie mogłabym takiej ilości klientów obsługiwać w systemie „papierowym”, bez chmury. Gdyby wszyscy moi klienci przywieźli mi swoje dokumenty w okresie kilku dni i miałabym je ręcznie księgować – byłoby to niemożliwe. Bez możliwości zdalnej obsługi klientów musiałabym chyba zatrudnić dodatkowe osoby.
A jak wygląda sytuacja kiedy przyjmuje Pani nowego klienta?
Teraz głównie mam klientów z polecenia. Ktoś jest zadowolony z usługi i poleca mnie znajomemu. Przeważnie jest to kontakt telefoniczny – klienci mówią, że ktoś im mnie polecił lub zajrzeli na moją stronę internetową i im się spodobała. Zaczynamy od podstawowej rozmowy: czym klient się zajmuje i jakie są jego oczekiwania. Jakich usług potrzebuje? Czasem to jest prowadzenie księgowości a czasem doradztwo podatkowe. Umawiamy jakąś godzinę spotkania i rozmawiamy.Gdy chodzi o działalność gospodarczą to spotkanie jest dłuższe bo zależy mi na tym żeby jak najlepiej poznać biznes klienta, to, czym się zajmuje, jaka jest jego przeszłość – czy przechodzi z innego biura księgowego, czy to nowa działalność.
Porozmawiajmy teraz przez chwilę o byciu na bieżąco w życiu księgowego. Czy księgowy musi się często dokształcać?
Tak, dokształcanie jest nieodzownym elementem pracy księgowego. Każdy z nas musi sobie zarezerwować na to dodatkowy czas. Księgowi sami decydują o formach tego dokształcania – jedni wolą czytać prasę specjalistyczną, inni korzystają ze szkoleń lub webinariów, czytają blogi… Na pewno jest to niezbędne w pracy księgowego bo przepisy zmieniają się jak w kalejdoskopie, zwłaszcza ostatnio, zmiany są rewolucyjne i bardzo częste, nawet profesjonalistom trudno bywa za nimi nadążyć.A przecież księgowość to żywy biznes, klienci też muszą się dostosować do tych zmian. Na przykład: zmiany w zakresie eksploatacji samochodów, czy te dotyczące kas fiskalnych. Klienci chcą prowadzić swoje firmy zgodnie z przepisami i nie chcą mieć kłopotów
Zobacz profil księgowej Marty Serafin
Księgowy Starogard Gdański – solidni księgowi dostępni od zaraz
inFakt Księgowi jest usługą zaprojektowaną, aby wspomóc pracę zarówno doświadczonych przedsiębiorców, osoby stawiające pierwsze kroki we własnym biznesie, jak i Klientów, którzy dopiero będą rejestrowali własną działalność. Tym ostatnim inFakt oferuje pomoc formalną w zakładaniu działalności. Wsparcie inFaktu to zaoszczędzenie czasu i nerwów. Wyspecjalizowana Księgowa przygotowuje dokumentację i załatwia sprawy w urzędach w imieniu Klienta.
Usługa inFakt Księgowi obejmuje także obsługę księgową firmy przez sprawdzoną Księgową lub biuro rachunkowe. Klient sam, korzystając z intuicyjnej wyszukiwarki, wybiera Księgową do współpracy. Dopasowanie do potrzeb Klienta jest idealne dzięki możliwości określenia miejscowości (np. Księgowa ze Starogardu Gdańskiego), liczby pracowników i innych kryteriów. Komentarze, które znajdują się na profilach to autentyczne opinie, wystawione Księgowym przez Klientów. Księgowi inFaktu to specjaliści z wiedzą i doświadczeniem, świadczący usługi na najwyższym poziomie. Aktywnie odpowiadają na pytania Klientów, cierpliwie i rzeczowo wyjaśniają nurtujące kwestie. W przypadku kontroli reprezentują Klientów w urzędach.