Poznaj księgowych inFaktu
Ewelina Włodarczyk - księgowa z KielcKsięgowy powinien potrafić wprowadzić przedsiębiorcę w tajniki księgowości bez posługiwania się oschłym, typowo „podatkowym” językiem.Ewelina Włodarczyk, księgowa z Kielc
Otwarła Pani własne biuro rachunkowe żeby móc zapewnić większą opiekę nad biznesami swoich klientów. W jaki sposób Pani do tego dąży?
Przede wszystkim zależy mi na tym, żeby praca z klientem nie była „taśmowa”. Często współpraca z biurem rachunkowym właśnie tak nam się kojarzy, ale ja chciałam móc rzetelnie pracować nad sprawami moich klientów i faktycznie weryfikować każdy dokument. Nie chciałam żeby moja praca sprowadzała się wyłącznie do wklepywania faktur do systemu, bez czasu na ich analizę czy optymalizację.
Z każdym klientem ma Pani kontakt i stara się go Pani podtrzymywać. Jak buduje się takie relacje?
Najważniejsze jest rozpoczęcie współpracy. Na początku, kiedy klient przychodzi do mojego biura i nierzadko jest świeżo po otwarciu działalności, zawsze ma mnóstwo pytań i wątpliwości. Często też boi się jak to wszystko będzie – czy ten biznes wypali, czy się odnajdzie w nowej roli. Dlatego to ważne, żeby nawiązał z księgowym relację i nabrał poczucia, że jest ktoś, kto się jego firmą zaopiekuje od tej troszkę trudniejszej strony, czyli właśnie księgowej.
Myślę, że każdy właściciel biura rachunkowego powinien postarać się, żeby przeprowadzić klienta przez ten pierwszy, najtrudniejszy etap. Później, po miesiącu czy dwóch pewne kwestie stają się prostsze. Wtedy ten kontakt księgowego z klientem nie jest już tak potrzebny jak na samym początku.
Czy klientom często zależy na tym, żeby te relacje były zapoczątkowane osobiście?
Trudno mi oszacować jak procentowo to wygląda, ale zakładam że jest to pewnie 50/50. Są klienci, dla których to bardzo ważne i nie wyobrażają sobie rozpoczynania współpracy online, ale jest też duża grupa klientów, która tego nie potrzebuje. Nie mają czasu na spotkania i uważają, że w dobie internetu wszystko można załatwić za pomocą mejla, skype’a czy telefonicznie. Uważają, że osobiste spotkania nie są potrzebne i taką samą, a być może nawet lepszą relację są w stanie nawiązać komunikując się na odległość.
Zobacz profil księgowej Eweliny Włodarczyk
Księgowy Sędziszów – sprawdź, czy wybrałeś skrupulatną księgową
W inFakcie uważamy, że przyszłość księgowości to połączenie specjalistycznej wiedzy człowieka i dostęp do nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Dlatego zaprojektowaliśmy usługę inFakt Księgowi, czyli wsparcie osobistej Księgowej i możliwość korzystania z innowacyjnej aplikacji inFakt. Usługa inFaktu jest zorientowana na wszystkie firmy – bez względu na ich wielkość i branżę, w której działają. Wyróżnikiem usługi jest opcja samodzielnego wybrania podmiotu do prowadzenia księgowości firmy. Jest to ważne dla Klientów, którzy cenią sobie spotkania z Księgowym i chcą, aby miał biuro w ich miejscowości (np. w Sędziszowie), albo poszukują Księgowego wyspecjalizowanego w danej dziedzinie (np. Księgowy dla firmy transportowej, budowlanej, marketingowej itd.). Osobista Księgowa obsługuje dokumentację oraz bierze na siebie obowiązki rachunkowe. Szczegółowy zakres usług jest bardzo szeroki, spełni oczekiwania bardzo wymagających Klientów. Co najważniejsze – zakres współpracy jest ustalany w porozumieniu z Klientem, a to oznacza, że opłaca on tylko te aktywności, z których realnie korzysta.
Część nowoczesna usługi to program do fakturowania i księgowości. Narzędzie udostępnione jest do pobrania na tablety i telefony (smartfony), dlatego większość spraw można załatwić bez używania komputera, np. z restauracji albo pociągu. W inFakcie stawiamy na partnerskie relacje i profesjonalną usługę. Księgowi inFaktu kształcili się i wciąż kształcą w wielu obszarach związanych z szeroko pojęta księgowością, niektórzy wyspecjalizowali się w niszowych dziedzinach (np. obsługa transportowa typu Taxify i Uber, rozliczanie przychodów z bloga internetowego).