Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichTa aplikacja jest na tyle prosta, że klienci nie mają problemów z jej obsługą. Ta aplikacja jest na tyle prosta, że klienci nie mają problemów z jej obsługą.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Jak Pani to widzi z perspektywy praktyka – czy są takie pytania, których klienci nie zadają? Sprawy, o których Pani już z góry wie, że trzeba wyjaśnić?
Tak, zdarza się, że klient o coś nie dopyta, ale ja już wiem, że muszę go poinformować. To są na przykład terminy płatności podatku. Podczas naszej pierwszej rozmowy pamiętam o tym, by powiedzieć klientowi, że będę za niego na przykład wysyłała deklaracje. Oczywiście pewne rzeczy wychodzą w praniu. Często klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Zawsze informuję o tym klientów gdy zakładają działalność gospodarczą. To są już ich pierwsze koszty, a zdarza się, że klienci nie mają pojęcia, że można tak zrobić.
A później tylko dzwonią lub piszą mejle.
Tak, dokładnie. Po tym wprowadzeniu, gdy sytuacja jest już ustabilizowana, współpracujemy już z sobą od kilku miesięcy, klienci wszystko już wiedzą, wyczerpali swoje pytania, to nasz kontakt faktycznie jest rzadszy. Są klienci, którzy mają potrzebę zadzwonienia do mnie lub rodzaj ich działalności gospodarczej jest bardziej skomplikowany, kontaktują się częściej. Zdarza się to wtedy, gdy przytrafia im się trochę bardziej złożony problem, usiłują wyjaśnić coś ze swoim klientem, muszą wystawić inną niż dotychczas fakturę, np. pro forma. Inni z kolei napiszą mejla raz na miesiąc, a nawet wcale. To wszystko zależy od tego jaki prowadzą rodzaj działalności i jakie są ich potrzeby.
A co Pani robi w przypadku, gdy nagle klient zgłasza się z problemem?
To niekoniecznie musi być problem. Wystarczy, że klient chce poszerzyć swoją działalność o nową formę. Jeśli zadaje pytanie, na które nie jestem w stanie odpowiedzieć mu od razu, zaczynam szukać odpowiedzi. Najczęściej kontaktuję się z infolinią podatkową lub Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Dowiaduję się u źródła jak należy dany problem rozwiązać, jak pomóc klientowi.
Gdy coś jest dla mnie niejasne bo nie uzyskałam dostatecznych wyjaśnień, pogłębiam temat. Zdarza się, że dzwonię jeszcze raz, następnego dnia. Czasem, gdy rozmawiam z inną osobą na infolinii, wyjaśnienia są klarowniejsze. Rzucam też pytania na grupie dla księgowych na Facebooku. Jeśli ktoś miał już doświadczenie z rozwiązaniem danego problemu, wypowiada się i tak mi pomaga. Różnymi ścieżkami dochodzę do rozwiązania problemu.
Księgowy Rydułtowy – wybór księgowych z proklienckim podejściem
Usługa inFakt Księgowi została stworzona, aby wesprzeć właścicieli firm w obszarze księgowym, podatkowym i kadrowo-płacowym. Księgowi i Księgowe inFaktu są wysokiej klasy profesjonalistami, ale też życzliwymi ludźmi, z których większość prowadzi działalności gospodarcze, więc znają aktualne bolączki przedsiębiorców. Księgowi chętnie dzielą się wiedzą, potrafią cierpliwie słuchać i odpowiadać na pytania. Szczególnie doceniają to osoby stawiające swoje pierwsze kroki jako przedsiębiorcy i potrzebujące nieraz wnikliwych wyjaśnień różnych kwestii. Współpraca z Księgowymi budowana jest na wzajemnym zaufaniu i lojalności. Każdy Klient może ocenić współpracę ze swoim biurem rachunkowym. Wystawione opinie są jawne i widoczne dla każdego zainteresowanego. Tym, co wyróżnia ofertę inFaktu, jest możliwość powierzenia księgowości firmy jednemu spośród kilkuset biur rachunkowych w całym kraju (także w Rydułtowach). Baza Księgowych wciąż powiększa się o nowe profile specjalistów.
Cena usługi obejmuje nie tylko opieką osobistej Księgowej, ale i dostęp do aplikacji inFakt – do pobrania także na telefon lub tablet (albo inne urządzenie mobilne z systemem iOS lub Android). Program pozwala komunikować z księgowością, monitorować jej działania, wykonywać różnego rodzaju raporty i zestawienia. Aplikacja jest łatwa w obsłudze i zaplanowana w oparciu o naturalne działania Użytkownika. A to oznacza, że nie trzeba mieć ani dużej wiedzy technicznej, ani rachunkowej, aby wykorzystywać jej zalety.