Poznaj księgowych inFaktu
Marta Serafin - księgowa z Gdańska(...) zaczynam od poznania biznesu, którym się zajmuje, zastanawiam się jak można byłoby zoptymalizować jego biznes, jakie można wygenerować dodatkowe koszty, oczywiście zgodnie z przepisamiMarta Serafin, księgowa inFakt z Gdańska
Ilu Pani ma klientów?
Obsługuję ponad 70 przedsiębiorców, dodatkowo jeszcze obsługuję spółki z o.o.
A jak Pani pracuje z klientem? Czy ma Pani jakieś wypracowane metody udanej współpracy księgowego z klientem?
Nie, jednego sposobu nie mam bo klienci są różni i każdy preferuje inny sposób kontaktu. Niektórzy wolą zadzwonić i coś omówić w szczegółach. Inni wolą kontakt mejlowy, bo na przykład są gdzieś za granicą albo po prostu są zajęci w ciągu dnia i potrzebują mejlowego potwierdzenia. Mam też klientów, z którymi kontaktuję się przez Messengera na Facebooku i bardzo mi to odpowiada kiedy jest potrzebny taki szybki kontakt. Wystarczy tylko, że wyślę zapytanie i ktoś szybko udzieli odpowiedzi czy nawet prześle dokumenty.
I w drugą stronę działa to tak samo: jeśli ktoś potrzebuje szybkiej odpowiedzi to też pisze na Messengera i ja wtedy błyskawicznie odpowiadam bo przecież od razu wyskakują na telefonie powiadomienia, że jest wiadomość.
A propos tych początków współpracy z klientami i wprowadzania ich w meandry księgowości – czy jest coś takiego, o co klienci nie pytają swojego księgowego, a powinni?
Na początku najważniejsze jest uświadomienie klientom jakie są terminy zapłaty ZUS–u lub podatku. Nowy klient musi się nauczyć, że do 10 dnia kolejnego miesiąca, lub do 15 jeśli zatrudnia pracowników, ma do zapłaty ZUS, do 20 podatek dochodowy, a jeśli jest czynnym podatnikiem VAT – do 25 każdego miesiąca podatek VAT. Klienci sami proszą, żeby im przypominać o tych terminach. Nie wystarczy wyjaśnienie tego na początku, o tym trzeba przez kilka pierwszych miesięcy przypominać.
Zobacz profil księgowej Marty Serafin
Księgowy Puck – sprawdź oferty sumiennych księgowych z okolicy
Usługa infakt Księgowi to połączenie opieki Księgowego i dostępu do aplikacji umożliwiającej wystawianie faktur, płatności za podatki, ZUS, faktury kosztowe prosto z aplikacji, kontrolowanie na bieżąco wysokości podatków i wiele innych.
Czynnikiem ułatwiającym wybór księgowości jest lektura opinii, które można przeczytać na profilach biur rachunkowych i Księgowych.
inFakt udostępnia aplikację także w wersji mobilnej, a to znaczy, że każdy Klient usługi może mieć do niej dostęp ze swojego telefonu (smartfonu) i tabletu. Wystawianie różnego typu faktur (w tym zagranicznych, proforma, zaliczkowych), terminowe opłacanie podatków i składek, kontaktowanie się z księgowością – to tylko kilka spośród licznych funkcjonalności narzędzia. Klienci doceniają aplikację za przejrzysty interfejs, intuicyjną obsługę, w przypadku problemów – możliwość skorzystania ze wsparcia technicznego i księgowego.