Poznaj księgowych inFaktu
Milena Mazerant - księgowa z Piotrkowa TrybunalskiegoMoja praca to kompleksowa opieka nad wszystkimi dokumentami firmowymi. Klienci zwracają się do mnie we wszystkich sprawach, w których pojawiają się podatki.Milena Mazerant, księgowa z Piotrkowa Trybunalskiego
Pracuje Pani w ustalonych godzinach?
Nie, nie mam ustalonych sztywnych godzin pracy. W zależności od potrzeb moich klientów i tego, jak układa się mój domowy grafik, pracuję w nienormowanych godzinach. Często także w weekendy, a więc ustalony grafik „od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 16:00” nie zdałby egzaminu, ale to wielki plus mojej pracy.
Ilu Pani ma klientów?
W biurze rachunkowym, które prowadzę mam około 100 klientów i dodatkowo w inFakcie 42. Biuro rachunkowe prowadzę ze wspólniczką i dzielimy się obowiązkami. Ja głównie zajmuję się sprawami kadrowymi klientów, płacach, wyliczaniu wynagrodzeń i umowach dla pracowników. Natomiast w inFakcie sprawuję całościową opiekę nad klientami.
Jak zaczyna Pani współpracę z klientem?
Przede wszystkim to zależy od etapu, na którym rozpoczynamy współpracę. Jeśli to klient, który dopiero założył działalność gospodarczą to przeważnie ma mnóstwo pytań – na przykład o wybór formy opodatkowania, o wszystkie terminy wysokości składek ZUS. Jeśli z kolei klient prowadzi już działalność od jakiegoś czasu i zmienia biuro podatkowe, często oczekuje optymalizacji podatkowej: czyli szukamy możliwości obniżenia wysokości podatków. Kiedy zdecydujemy się na podjęcie współpracy, podpisujemy umowę i… współpracujemy.
Czy zdarzają się takie sytuacje, w których musi się Pani spotkać osobiście z klientem?
Coraz rzadziej. Są takie tematy, które wymagają spotkania i porozmawiania w cztery oczy. Ogólnie jednak jest takich sytuacji coraz mniej. Każdy z nas jest zabiegany więc najczęściej preferujemy kontakt telefoniczny i mejlowy. Jeżeli klienci przekazują swoje sprawy podatkowe biuru rachunkowemu, zostawia je mnie do załatwienia.
Zobacz profil księgowej Mileny Mazerant