Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z WarszawyCiągle coś się zmienia, a ilość wiedzy, którą trzeba przyswoić jest bardzo obszerna, natomiast po 10 latach w zawodzie księgowej stwierdzam, iż wiem już bardzo dużo.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka. Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym.
Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
A więc nie wystarczy podstawowe przeszkolenie księgowe?
Moje obowiązki obejmują sprawy księgowe i to sporo obejmuje wiele kontekstów. Zakres wiedzy, który do tego potrzebuję jest szeroki i zdobywałam go latami doświadczenia zawodowego. Szkolenia biznesowe pozostawiam innym, natomiast uważam, że naprawdę warto jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej skorzystać z takich ofert. Z doświadczenia widzę, że takie przygotowanie pomaga uniknąć wielu błędów na biznesowej drodze.
Księgowy Przasnysz – tutaj wyszukasz doświadczoną księgową
Usługa inFakt Księgowi to wsparcie nie tylko czynnych przedsiębiorców, ale i osób, które chcą założyć własną działalność. Wszyscy obawiający się zawiłych przepisów mogą założyć firmę z inFaktem. Wykwalifikowana Księgowa kontaktuje się z Klientem i ustala potrzeby firmy. Księgowa przygotowuje dokumentację i załatwia sprawy w urzędach. Do Klienta należy minimum formalności – najczęściej jest to podpisanie dostarczonych kurierem dokumentów. Klient może kontynuować współpracę z Księgową lub wybrać inną Księgową do prowadzenia swojej firmy.
Dzięki możliwości określenia miejscowości (Księgowa Przasnysz) i innych kryteriów (np. typu działalności) Klient szybko wyszuka listę Księgowych odpowiadających oczekiwaniom. Opcja posortowania po ocenach Księgowych i cenach za usługę ułatwi wybranie osobistego Księgowego. W cenie usługi Klient otrzymuje opiekę księgową oraz dostęp do aplikacji inFakt. Aplikacja łączy możliwości dobrych programów do faktur i księgowości. A nawet jest czymś więcej, bowiem np. skraca drogę do finansowania. Aplikacja jest dostępna w wersji na urządzenie mobilne, a to znaczy, że biuro rachunkowe firmy można nosić ze sobą w kieszeni.