Poznaj księgowych inFaktu
Marta Mroczkowska - księgowa z WrocławiaWyjaśniam jak funkcjonuje administracja publiczna w Polsce, jak się kontaktować z urzędami, w ogóle jak podchodzić do pewnych tematów.Marta Mroczkowska, księgowa z Wrocławia
Jakie kwestie formalne musi Pani ustalić zakładając z klientem działalność gospodarczą?
Przede wszystkim ustalam, czy klient chce założyć swoją firmę jak najszybciej, bo czasami zdarza się, że trafił na ofertę „last minute” i działalność musi mieć założoną natychmiast, żeby mu nie przepadło coś korzystnego. Wówczas jest taka możliwość, że działalność zakładamy przez internet posługując się profilem zaufanym, a każdy krok, który po kolei robimy, omawiamy przez telefon.
Najczęściej po prostu łączę się z klientem telefonicznie i wszystkie kolejne platformy „pokonujemy” razem. Nie zostawiam klienta samego z żadnym wnioskiem do wypełnienia. Każde jego kliknięcie jest potwierdzone, co dodaje mu pewności w tym, że wszystko robi dobrze, zwłaszcza kiedy nie wie, co w razie błędu można odkręcić, a czego nie. Dlatego to telefoniczne wsparcie jest potrzebne.
Co się dzieje dalej?
Po założeniu działalności gospodarczej następuje wymiana dokumentów, uzupełniamy pełnomocnictwa i klient podpisuje umowę z inFaktem. Otrzymuje dostęp do aplikacji księgowej, a ja mu wyjaśniam jak działa, co można w niej zrobić. Podsyłam też linki do ciekawych artykułów, które moim zdaniem mogą wprowadzić klienta w świat biznesu oraz do wyszukiwarek, w których może znaleźć swoje dane i potwierdzić je.
Jak wygląda Pani kontakt z klientami na początku współpracy?
Przez pierwsze miesiące kontakt z nowym klientem jest bardzo nasilony, dlatego, że klienci pytają o wiele rzeczy: co może być kosztem, jaką decyzję podjąć, co się stanie jeśli… Z mojej strony klienci mają pełne wsparcie – dlatego właśnie nie lubię myśleć o sobie jako księgowej, a raczej jak o asyście.
Zobacz profil księgowej Marty Mroczkowskiej