Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichDowiaduję się u źródła jak należy dany problem rozwiązać, jak pomóc klientowi.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani takich klientów, z którymi spotyka się Pani osobiście, czy jednak współpraca jest zdalna?
Są klienci, którzy chcą się ze mną spotkać. To się najczęściej wiąże z pierwszymi krokami podczas zakładania działalności gospodarczej. Wtedy klient chce się dopytać o jak największą ilość spraw. Pyta na czym to polega, jak ma tę działalność prowadzić, jakie koszty może rozliczać, jak poprawnie wyliczyć podatki. Ogólnie, „z czym się to w ogóle je”. Takie spotkanie klienci preferują, natomiast później już nie trzeba się spotykać.
W mojej praktyce zawodowej widzę, że jedno spotkanie wystarcza, mimo, że klienci często mogą myśleć na początku, że lepiej mieć księgową na miejscu, w biurze. Później jednak też wolą wysłać mejla lub szybko zadzwonić by po prostu zaoszczędzić czas. Nie muszą tracić czasu na dojazd – przez telefon też o wszystko mogą dopytać. W zeszłym tygodniu miałam spotkanie z klientem, ale nie zdarza się to często – nie częściej niż raz w miesiącu.
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
Chciałam na koniec naszej rozmowy zadać Pani sakramentalne pytanie o to, czy lubi Pani swoją pracę. Ale słyszę taki entuzjazm, kiedy Pani o niej opowiada, że naprawdę już nie muszę o to pytać! Zapytam wobec tego o coś innego – co lubi Pani w niej najbardziej?
Całokształt. Wszystko to, jak pracuję i co robię bardzo mi odpowiada. Fajnie, że jest to praca biurowa, fajnie, że nieustannie szukam informacji. Fajnie też, że mam kontakt z klientami, że mogę im pomóc w razie problemów.
Cieszę się, gdy w słuchawce słyszę zadowolenie klienta z naszej współpracy. Gdy klient dziękuje za to, że go wspieram czuję się, jakby mi wylewał miód na serce. To mi daje wielką motywację, poczucie spełnienia, że zrobiłam coś dobrego.Lubię księgować, lubię pracę z dokumentami, lubię to, co robię. Nie ma takiej jednej rzeczy, która wpływałaby na to, że tę pracę lubię. Moja praca w całości jest fajna – i taką ją lubię.
Księgowa Poręba – niezawodne księgowe online i w biurze
Wśród właścicieli firm coraz więcej osób decyduje się na powierzenie księgowości zewnętrznym Księgowym lub biurom rachunkowym. Takie rozwiązanie nie tylko jest tańsze, ale i w wielu przypadkach wygodniejsze, niż zatrudnienie Księgowej na etat. Usługa inFaktu to dostęp do bazy sprawdzonych biur rachunkowych i Księgowych, chętnych obsługiwać firmy pod kątem rachunkowym, podatkowym oraz kadrowo-płacowym. Usługa jest innowacyjna na polskim rynku. Po pierwsze – liczba Księgowych liczona jest w setkach. Po drugie – usługę łatwo jest dopasować do detali działalności i oczekiwań właściciela firmy. Jakie są obowiązki Księgowej? Księgowanie kosztów, kontrolowanie poprawności dokumentów księgowych, informowanie o wysokości podatków i składek do zapłaty, kontaktowanie się urzędami (także w przypadku kontroli) i wiele innych. Usługa jest skrojona na miarę, tzn. Klient płaci tylko za to, czego potrzebuje i z czego korzysta.
Oferta obejmuje dostęp (w cenie) do programu do księgowości i faktur. W aplikacji można przechowywać całą dokumentację rozliczeniową (np. dokumenty sprzedaży, faktury kosztowe), dlatego Klienci inFaktu nie muszą odwiedzać biura Księgowej. Program pozwala na całodobowy dostęp do informacji, z każdego miejsca, gdzie jest internet. To przewaga nad tradycyjnie prowadzoną księgowością, gdzie dane dostępne są jedynie w godzinach pracy biura.