Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z WarszawyNie ukrywam, że od klientów często można się dużo nauczyć: mają fajne pomysły zarówno na swój biznes, jak i optymalizacje podatkowe.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka.
Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym. Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
Czuje się Pani pewnie w swoim zawodzie?
Tak, czuję się pewnie. Gdy klient dzwoni lub gdy się spotykamy już nie mam takiego stresu jak kiedyś, że mogę zostać zaskoczona pytaniem lub skomplikowanym problemem. Oczywiście bywają trudne pytania i często muszę coś sprawdzić, natomiast wszystkie tematy w księgowości już są mi bliskie i w razie potrzeby wiem gdzie szukać, żeby znaleźć odpowiedź.
Księgowy Płońsk – tu solidne księgowe dla każdej działalności
Usługa inFakt Księgowi spełni oczekiwania przedsiębiorców poszukujących pełnego wsparcia księgowego, jak i tych oczekujących pomocy w wybranym zakresie. Już na etapie wybierania Księgowej do prowadzenia firmy Klient ma możliwość skonkretyzowania obrębu współpracy. Np. Klienci, którzy zatrudniają pracowników i oczekują wsparcia kadrowo-płacowego powinni zaznaczyć to w stosownym polu. Klienci preferujący spotkania z Księgowym w biurze mogą wskazać lokalizację (np. Księgowa Płońsk), a dla przedsiębiorcy poszukujących Księgowej odbierającej dokumenty z siedziby firmy także znajdą w wyszukiwarce stosowne pole do zaznaczenia.
Cena usługi księgowej zawiera opiekę osobistej Księgowej lub biura rachunkowego i dostęp do aplikacji inFakt. Aplikacja to nowoczesne (dostępne także w wersji mobilnej) narzędzie pełniące funkcję programu do księgowości i faktur online. Poprzez aplikację można wystawiać faktury, szybko (za pomocą zdjęcia) wysyłać faktury kosztowe do księgowości, monitorować stan zobowiązań, kontaktować się z Księgową itd.