Poznaj księgowych inFaktu
Piotr Juszczyk - księgowy z OlsztynaKlient wykonując usługę u kontrahenta od razu może wystawić mu fakturę w swoim telefonie i mu ją wysłać. To też jest super rzecz!Piotr Juszczyk, księgowy z Olsztyna
Czy ma Pan jakieś wypracowane sposoby na płynną współpracę z klientem? Czy jest taki jeden klucz, z którego Pan korzysta?
Chyba nie… Z każdym klientem trzeba dogadywać się indywidualnie. Tak jak mówiłem, jeden klient woli kontakt tylko mejlowy. Mam klientów, z którymi nigdy nie rozmawiałem telefonicznie.
Trzeba też się wyczuć, znaleźć to flow, zweryfikować czego klient tak naprawdę potrzebuje, a każdy potrzebuje czegoś innego. Jeden potrzebuje stałej opieki księgowego i dopieszczenia, a drugi jest zadaniowcem i nie chce żadnego rozwijania wyjaśnień.
Jeden potrzebuje, żeby mu wszystko wytłumaczyć, wyjaśnić skąd się coś bierze, a drugi zada pytanie i chce od razu otrzymać odpowiedź: „tak” albo „nie”. Są różne typy ludzi, a więc i różne typy klientów – to cały przekrój. Wystarczy poznać ich oczekiwania, a wtedy współpraca układa się dobrze.
A czy te oczekiwania klientów bywają zaskakujące? Ma Pan takie sytuacje, że musi się Pan przez chwilę zastanowić o co w ogóle tutaj chodzi?
Czasem tak bywa. Czasem też klienci myślą, że księgowy musi wszystko zrobić a okazuje się, że nie wszystko jest zadaniem księgowego. Bywa, że klienci myślą, że księgowi nie mają co robić. Ja jestem wyrozumiały – tak mi się przynajmniej wydaje! – i zawsze staram się zrozumieć, że nie wszyscy zawsze mamy akurat czas. Uznaję, że to jest w porządku, natomiast nie zawsze klienci rozumieją nas i potrafią nieraz nawet brzydko odpowiedzieć. Tak że tak, są różne sytuacje.
A czy jest taka strefa nieświadomości? Czy są takie kwestie, o które nie pytamy naszego księgowego a jednak powinniśmy?
Hm… Tak naprawdę, dobry księgowy powinien przedstawić klientowi co należy zrobić i przede wszystkim poinformuje go o wszystkim. Wychodzę z założenia, że o wszystkim trzeba uświadomić klienta czarno na białym. Nawet jeżeli rozmawiamy osobiście, w biurze, to warto też później wysłać mejla z najważniejszymi informacjami, czyli wyjaśnić czego my od niego oczekujemy i jakie są zobowiązania księgowego.
Księgowy Pisz – znajdź niezawodne księgowe
Dostęp do nowoczesnych, bezpiecznych programów i możliwość stałego, wygodnego kontaktu z Księgową sprawiają, że coraz więcej osób powierza księgowość firmy w ręce Księgowej poprzez usługę inFakt Księgowi. Korzystają z tego nie tylko freelancerzy pracujący zdalnie (programiści, graficy komputerowi), ale i osoby świadczące stacjonarne usługi w swoich miejscowościach (np. przedsiębiorcy z Pisza). Zaoszczędzony w ten sposób czas przeznaczają na przyjemności lub rozwijanie swoich biznesów. Klienci, którzy nie są przekonani do takiej formy współpracy, mogą zdecydować się na Księgową przyjmującą Klientów we własnym biurze lub dojeżdżająca do ich siedzib.
Dopełnieniem usługi inFakt Księgowi jest aplikacja inFakt. Aplikacja to – krótko mówiąc – dobry program do księgowości i faktur. Pozwala on m.in. zarządzać sprzedażą (np. poprzez możliwość wystawiania faktur), środkami trwałymi (system automatycznie wylicza amortyzację) oraz generować potrzebne raporty i pliki. Poprzez program można komunikować się z Księgową. Wszystkie dokumenty znajdują się w tzw. chmurze, dlatego Klienci mają do nich szybki i wygodny dostęp z każdego miejsca, gdzie jest internet.