Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z WarszawyCzęsto gdy spotykam się z klientem po raz pierwszy, gdy dopiero zakłada działalność, staram się przekazać wszystkie informacje, które mogą pomóc w prowadzeniu biznesu.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią.
To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste.
Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.
To, że klient może zawsze zadzwonić z pytaniem i praktycznie na bieżąco rozwiązać dany problem zapewne buduje poczucie bezpieczeństwa i wsparcia księgowego.
Oczywiście, może zawsze zadzwonić i niczego się nie bać. Tak naprawdę najczęściej te pytania nie są do mnie – wyjaśniam wtedy klientom, że z tym pytaniem powinien raczej zwrócić się do prawnika lub notariusza, a nawet do informatyka. Często pytania, które klienci zadają księgowym dotyczą ogólnie spraw związanych z prowadzeniem firmy i powinny być raczej kierowane do osób zajmujących się doradztwem biznesowym.
Jak najbardziej mogę udzielić wielu odpowiedzi bazując na dziesięcioletniej praktyce w zawodzie, natomiast w takich sytuacjach podaję wiedzę w pigułce – wyjaśniam to, co wiem, ale odsyłam do specjalisty w danej dziedzinie lub literatury.
A więc nie wystarczy podstawowe przeszkolenie księgowe?
Moje obowiązki obejmują sprawy księgowe i to sporo obejmuje wiele kontekstów. Zakres wiedzy, który do tego potrzebuję jest szeroki i zdobywałam go latami doświadczenia zawodowego. Szkolenia biznesowe pozostawiam innym, natomiast uważam, że naprawdę warto jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej skorzystać z takich ofert. Z doświadczenia widzę, że takie przygotowanie pomaga uniknąć wielu błędów na biznesowej drodze.
Księgowy Piastów – upewnij się, czy wybrałeś solidną księgową
Usługa inFakt Księgowi to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorców chcących skupić się na rozwoju firmy, a prowadzenie księgowości powierzyć zaufanej Księgowej lub biuru rachunkowemu. Przedsiębiorcy mają możliwość wybrania dopasowanej Księgowej spośród wszystkich Księgowych współpracujących z inFaktem. Dopasowanie jest łatwe dzięki możliwości określenia lokalizacji (np. Księgowa z Piastowa), a nawet branży, w której funkcjonuje firma Klienta (np. Księgowa dla firmy budowlanej). Na profilach Księgowych można znaleźć oceny i opisy ich kompetencji, które usprawniają wytypowanie najwłaściwszej Księgowej.
inFakt Księgowi to narzędzie do współpracy z osobistym Księgowym, ale i dostęp online do programu do faktur i księgowości. Dostępne w aplikacji funkcje są unowocześnione, aby ułatwić pracę Klientom usługi. Warto w tym miejscu wspomnieć o możliwości szybkiego wystawiania faktur wpisując jedynie NIP kontrahenta, ubiegania się o finansowanie czy kontrolowania opłat za podatki i składkę ZUS. Klientów ceniących wygodę i łatwość dostępu, usatysfakcjonuje informacja, że aplikację w wersji mobilnej można pobrać na tablet i telefon.