Poznaj księgowych inFaktu
Marta Serafin - księgowa z Gdańska
W skrócie, każdy klient jest dla mnie bardzo ważny i dlatego interesuję się branżą, w której działaMarta Serafin, księgowa inFakt z Gdańska
Porozmawiajmy przez chwilę o pracy z klientami. Jakie jest Pani osobiste wrażenie – z jakimi klientami pracuje się Pani najlepiej?
Wielu klientów niekoniecznie się księgowością interesuje i niekoniecznie chcą się znać na księgowości i staram się wykazywać cierpliwość i ich nie oceniać. Ja też nie znam się na tym, czym zajmują się moi klienci. Lubię takich klientów… wbrew pozorom – tych wymagających. Takich, którzy są dociekliwi i zadają dużo pytań bo to jest też dla mnie szansa na rozwój, na sprawdzenie, czy aby na pewno mam w 100% rację. Lubię takie trudne przypadki, niestandardowe, nieklasyczne, kiedy trzeba coś sprawdzić, doczytać, wyszukać interpretacje podatkowe czy przeanalizować przepisy.
A jak Pani pracuje z klientem? Czy ma Pani jakieś wypracowane metody udanej współpracy księgowego z klientem?
Nie, jednego sposobu nie mam bo klienci są różni i każdy preferuje inny sposób kontaktu. Niektórzy wolą zadzwonić i coś omówić w szczegółach. Inni wolą kontakt mejlowy, bo na przykład są gdzieś za granicą albo po prostu są zajęci w ciągu dnia i potrzebują mejlowego potwierdzenia. Mam też klientów, z którymi kontaktuję się przez Messengera na Facebooku i bardzo mi to odpowiada kiedy jest potrzebny taki szybki kontakt. Wystarczy tylko, że wyślę zapytanie i ktoś szybko udzieli odpowiedzi czy nawet prześle dokumenty.
I w drugą stronę działa to tak samo: jeśli ktoś potrzebuje szybkiej odpowiedzi to też pisze na Messengera i ja wtedy błyskawicznie odpowiadam bo przecież od razu wyskakują na telefonie powiadomienia, że jest wiadomość. Tak więc kontakt jest różny w zależności od tego, jaki klient preferuje. Niezależnie czy woli porozmawiać przez telefon czy mejlowo pyta opinię i potrzebuje potwierdzenia.To, co jest wspólne dla wszystkich rodzajów kontaktu to to, że zawsze staram się żeby ta odpowiedź była niezwłoczna, ewentualnie odpowiadam wieczorem czy maksymalnie po jednym dniu. Nie chcę żeby klient czekał kilka dni na odpowiedź bo często są takie sytuacje, że trzeba natychmiast podjąć decyzję czy musimy zasięgnąć szybkiej porady podatkowej. Staram się, żeby nic go nie blokowało w jego decyzjach biznesowych.
Zobacz profil księgowej Marty Serafin




Księgowy Pelplin – sprawdzona księgowa w biurze i online
inFakt Księgowi jest nowoczesną usługą, wspierającą pracę wszystkich właścicieli firm. W inFakcie każdy Klient znajdzie księgowość dostosowaną do typu prowadzonego biznesu. To za sprawą prostej wyszukiwarki Księgowych z możliwością wskazania miejscowości, formy kontaktu z księgowym innych kryteriów. Wyświetlona lista Księgowych i biur rachunkowych, wśród których Klient wybiera podmiot do prowadzenia księgowości, uwzględnia potrzeby i oczekiwania przedsiębiorcy. Opisy specjalizacji Księgowych i /autentyczne opinie upraszczają wskazanie odpowiednio zaufanej Księgowej.
Decydując się na zakup usługi inFakt Księgowi, oprócz obsługi przez osobistego Księgowego, Klient otrzymuje w cenie dostęp do aplikacji inFakt. Aplikacja łączy w sobie wiele funkcjonalności, przydatnych każdemu przedsiębiorcy podczas codziennych czynności. Aplikację warto pobrać na telefon (smartfon) i tablet i cieszyć się dostępem do biura księgowego z każdego miejsca i o każdym czasie. Wśród możliwości aplikacji warto zwrócić uwagę na opcję szybkiego wystawiania faktur (wpisując NIP kontrahenta), błyskawicznego przesyłania kosztów do księgowości za pomocą aparatu w telefonie, stałego podglądu wystawionych faktur, wysokości podatków i składek do zapłacenia, a także ubiegania się o finansowanie.