Poznaj księgowych inFaktu
Edyta Żurawska - księgowa z Warszawy
Ciągle coś się zmienia, a ilość wiedzy, którą trzeba przyswoić jest bardzo obszerna, natomiast po 10 latach w zawodzie księgowej stwierdzam, iż wiem już bardzo dużo.Edyta Żurawska , księgowa z Warszawy
Czuje się Pani pewnie w swoim zawodzie?
Tak, czuję się pewnie. Gdy klient dzwoni lub gdy się spotykamy już nie mam takiego stresu jak kiedyś, że mogę zostać zaskoczona pytaniem lub skomplikowanym problemem. Oczywiście bywają trudne pytania i często muszę coś sprawdzić, natomiast wszystkie tematy w księgowości już są mi bliskie i w razie potrzeby wiem gdzie szukać, żeby znaleźć odpowiedź.
A czy to jest też taki moment, w którym pojawia się refleksja nad tym, czy dobrze Pani wybrała zawód dla siebie przed laty?
To jest bardzo dobry zawód dla mnie. Trafiłam na zawód, który jest bardzo trudny i wymaga ciągłego dokształcania. Niestety jest tak, że często nie da się jednoznacznie odpowiedzieć klientowi od razu na pytanie, które zadaje. Nie da się, ponieważ przepisy często są niedopracowane lub Minister wydaje interpretacje, które zmieniają pogląd na dany przepis, więc pojawiają się komplikacje.
Księgowość jest pracą, w której kontakty z klientami są na porządku dziennym. Jak to wygląda? Jak najczęściej kontaktuje się Pani z klientami?
Rzeczywiście kontaktów z klientami jest w tej pracy bardzo dużo. Kontaktuję się z klientami różnie, w zależności od klientów. Klienci są różni. Mam klientów, których nigdy nie widziałam i nawet nigdy z nimi nie rozmawiałam. Współpracujemy mailowo. Są też tacy, którzy przychodzą do mojego biura rachunkowego i wolą spotkać się osobiście, zadać pytania, wyjaśnić wątpliwości. Są też tacy klienci, którzy często dzwonią. To naprawdę zawsze zależy od osoby i staram się dostosować do tej formy kontaktu, którą klient wybiera. Jeśli ktoś woli się spotkać osobiście, nie ma z tym problemu, choć wszystko musi być w granicach rozsądku.
W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, gdy dokumentów do rozliczenia jest około 20, wiadomo, że spotkania czy kontakty nie będą tak częste. Wszyscy jesteśmy zapracowani, a zwłaszcza klienci. Kiedy ktoś chce się spotkać osobiście, najczęściej jest tak dlatego, że coś się dzieje w jego życiu zawodowym bądź prywatnym – sprzedaż nieruchomości, samochodu, leasing bądź ogólnie chce porozmawiać o możliwościach optymalizacji podatków. Klient zadaje wtedy konkretne pytania i rozwiązujemy dany problem.




Księgowy Otwock – tu solidni księgowi o wielu specjalizacjach
inFakt Księgowi to usługa, która w innowacyjny sposób wspiera przedsiębiorców. Po pierwsze – daje im możliwość prostego i szybkiego znalezienia Księgowej lub biura rachunkowego skrojonego na miarę potrzeb firmy. To za sprawą łatwej w obsłudze wyszukiwarki z wariantem wskazania lokalizacji (np. Księgowa Otwock), określenia kryteriów (np. typu działalności) i z opcją sortowania wyników po cenach za usługę i opiniach, wystawionym Księgowym przez innych Klientów.
Po drugie – usługa zawiera dostęp do aplikacji inFakt. Aplikacja posiada funkcje programu do faktur i księgowości w unowocześnionej, wygodniejszej wersji. Pozwala np. szybko wystawiać faktury, wpisując NIP kontrahenta, starać się o finansowanie, wysyłać deklaracje PIT i VAT do Urzędu Skarbowego. Po trzecie – aplikacja dostępna jest w wersji na urządzenia mobilne. To wygodne rozwiązanie dla Klientów, którzy chcą kontrolować i załatwiać sprawy księgowo-finansowe firmy z pociągu, siedziby kontrahenta czy w przerwie na lunch.