Poznaj księgowych inFaktu
Dominika Zuber - księgowa z Krakowa / Piekar ŚląskichInstruuję klientów co powinni wtedy zrobić, do kiedy muszą zapłacić podatki. To takie vademecum działania przedsiębiorcy każdego miesiąca.Dominika Zuber, księgowa z Krakowa / Piekar Śląskich
Czy ma Pani wypracowaną procedurę rozpoczynania współpracy z klientem? Jak to wygląda gdy klient zmienia księgową?
Z biegiem czasu wypracowałam sobie, jakie kroki należy wykonać podczas rozpoczynania współpracy z klientem. Wiem już, co muszę od nowego klienta pozyskać i czego się dowiedzieć. Jeśli klient zmienia księgową, przedstawiam mu moje warunki współpracy. Przedstawiam jak chcę, żeby nasza współpraca wyglądała – czyli na przykład do kiedy powinien wysłać dokumenty, jak je opisywać. Muszę też pozyskać dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego żeby pewne dane móc uzupełnić. W takiej sytuacji jest trochę łatwiej rozpocząć współpracę.
Jak Pani to widzi z perspektywy praktyka – czy są takie pytania, których klienci nie zadają? Sprawy, o których Pani już z góry wie, że trzeba wyjaśnić?
Tak, zdarza się, że klient o coś nie dopyta, ale ja już wiem, że muszę go poinformować. To są na przykład terminy płatności podatku. Podczas naszej pierwszej rozmowy pamiętam o tym, by powiedzieć klientowi, że będę za niego na przykład wysyłała deklaracje.
Oczywiście pewne rzeczy wychodzą w praniu. Często klienci nie są świadomi tego, że swój majątek prywatny, który będą wykorzystywali w działalności, mogą sobie wliczyć w koszty. Zawsze informuję o tym klientów gdy zakładają działalność gospodarczą. To są już ich pierwsze koszty, a zdarza się, że klienci nie mają pojęcia, że można tak zrobić.
A później tylko dzwonią lub piszą mejle.
Tak, dokładnie. Po tym wprowadzeniu, gdy sytuacja jest już ustabilizowana, współpracujemy już z sobą od kilku miesięcy, klienci wszystko już wiedzą, wyczerpali swoje pytania, to nasz kontakt faktycznie jest rzadszy. Są klienci, którzy mają potrzebę zadzwonienia do mnie lub rodzaj ich działalności gospodarczej jest bardziej skomplikowany, kontaktują się częściej. Zdarza się to wtedy, gdy przytrafia im się trochę bardziej złożony problem, usiłują wyjaśnić coś ze swoim klientem, muszą wystawić inną niż dotychczas fakturę, np. pro forma. Inni z kolei napiszą mejla raz na miesiąc, a nawet wcale. To wszystko zależy od tego jaki prowadzą rodzaj działalności i jakie są ich potrzeby.
Księgowa Orzesze – upewnij się, czy wybrałeś solidną księgową
Wciąż zmieniające się przepisy wymagają ciągłej kontroli polityki rachunkowej firmy i dostosowywania jej do aktualnych wymagań prawnych. Wybierając usługę księgową w inFakcie każdy przedsiębiorca może być pewien, że powierza interesy swojej firmy w bezpieczne ręce. inFakt Księgowi wyróżnia możliwość samodzielnego wskazania Księgowej lub biura rachunkowego do opieki nad firmą. Klient nie musi „strzelać w ciemno”, ale może zdecydować się na podmiot, który odpowiada mu pod względem lokalizacji (np. poszukując Księgowej z Orzesza) lub innych kryteriów. To wszystko dzięki informacjom znajdującym się na profilu każdej Księgowej. Można z nich się dowiedzieć o wykształceniu Księgowego, jego doświadczeniach zawodowych, przebytych kursach i szkoleniach. Zestawiając to z wyraźnie określonymi ramami oferty i kosztem usługi, Klient jest świadomy, za co płaci.
Współpraca z księgowością wspierana jest poprzez aplikację inFakt. Aplikacja pozwala na samodzielne wykonywanie wielu operacji związanych z szeroko pojętą księgowością i rachunkowością. Wystawianie faktur, przekazywanie faktur kosztowych, monitorowanie działań księgowości – to tylko kilka spośród wielu funkcjonalności programu. Aplikacja doceniana jest za wygodę użytkowania, szybkość działania i pewność bezpieczeństwa danych. Co ważne – Klient nie musi martwić się o aktualizację programu. Wszelkie zmiany (np. nowe stawki VAT, nowe numery kont bankowych US) wprowadzane są automatycznie. Z oferty inFaktu korzystają firmy produkcyjne, handlowe i usługowe – z praktycznie każdego sektora gospodarki i o dowolnej wielkości.