Poznaj księgowych inFaktu
Joanna Hamerska - księgowa z OpolaMam ogromną satysfakcję z tego, że firmy moich klientów się rozwijają, że dużo się w nich dzieje.Joanna Hamerska, księgowa z Opola
Jak wygląda Pani dzień pracy?
Zaczynam od mejli. Tak się składa, że mam bardzo dużą liczbę klientów z branży IT. Doba nam się troszeczkę rozchodzi – wielu informatyków pracuje często w nocy i wtedy też do mnie piszą. Ale to się dobrze składa, bo ja pracuję rano, kiedy oni jeszcze śpią, więc kiedy wstają, wszystkie odpowiedzi już mają przygotowane. Na szczęście są wyrozumiali i wiedzą, że księgowy też musi czasami spać, więc nie oczekują odpowiedzi o 3 nad ranem.
Oczywiście zdarzają się telefony od klientów w godzinach wieczornych, ale to w ogóle nie jest problem bo rozumiem, że czasem po prostu musimy mieć pewne odpowiedzi jak najszybciej. Tak że pracuję od samego rana, ale nie ustalam sztywnych godzin kontaktu dla moich klientów. Mają świadomość, że jeśli sprawa jest pilna i potrzebują dopytać o pewne sprawy, mogą dzwonić w godzinach wieczornych lub w weekendy.
Pracuje Pani „od 9:00 do 17:00”?
Teoretycznie tak, rzeczywiście pracuję w tych godzinach. Ale w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Staram się być dyspozycyjna dla przedsiębiorców bo wiem, że często muszą podjąć szybkie decyzje. Na przykład, gdy zastanawiają się nad dokonaniem jakiegoś zakupu, ale nie są pewni, czy mogą wliczyć to w koszty prowadzenia działalności, mogą zadzwonić kiedy tylko potrzebują.
W niestandardowych godzinach raczej dzwonią klienci z krótkimi pytaniami lub wątpliwościami, więc oczywiście zawsze odbiorę i w miarę możliwości pomogę. Mogą też wysłać sms lub mejl, a ja szybko odpowiem bo wiem, że zależy im na czasie.
Z tego, co Pani mówi, wynika, że specyfika zawodu księgowego polega na staniu murem za klientami.
Tak, na tym polega rola księgowego by stać na straży firm, z którymi współpracuje. Wiem z doświadczenia, że wszelkie sprawy urzędowe budzą w przedsiębiorcach nie najlepsze odczucia. Tym bardziej księgowy powinien odejmować swoim klientom ciężaru tych kontaktów urzędowych, ale też w ogóle myślenia o wszystkich sprawach podatkowych. Księgowy jest kimś, kto to ogarnie więc przedsiębiorca może w spokoju zajmować się swoim biznesem. Myślę, że księgowy powinien stać tuż za swoim klientem i go wspierać – tak widzę swoją rolę w zawodzie księgowej.
Zobacz profil księgowej Joanny Hamerskiej
Księgowy Opole – wnikliwe księgowe z każdej specjalizacji
W inFakcie stawiamy na siłę wiedzy człowieka i dostęp do nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Połączenie tych dwóch wartości w usłudze inFakt Księgowi jest gwarancją sprawnej, rzetelnej i przyjaznej obsługi księgowej. Oferta skierowana jest do firm o dowolnej wielkości – od jednoosobowych działalności gospodarczych, przez średnie, aż do dużych przedsiębiorstw. Obszerne kompetencje i wiedza współpracujących z nami Księgowych pozwalają zarekomendować usługę firmom bez względu na profil działalności. W inFakcie Klient ma możliwość wybrania Księgowej do obsługi firmy. To ważne w przypadku osób, które chcą współpracować z Księgową osobiście – mogą oni wskazać pożądaną lokalizację spotkań (np. w Opolu). Księgowa przejmuje na siebie obowiązki związane z prowadzeniem księgowości. Zakres obowiązków jest bardzo szeroki (np. księgowanie faktur kosztowych, obsługa kadrowo-płacowa) i przejrzyście przedstawiany Klientowi. Dlatego Klient wie, za co płaci i czego może oczekiwać w ramach usługi.
Nowoczesne rozwiązania informatyczne to nic innego jak innowacyjny program do faktur i księgowości. Program zawarty w aplikacji inFakt warto pobrać na swoje urządzenie mobilne (np. tablet, smartfon). Program łączy najważniejsze funkcje w jednym miejscu: wystawianie faktur, otrzymywanie przelewów za faktury, dodawanie faktur kosztowych aparatem, samodzielne prowadzenie księgowości, rozliczenia z US i opłacanie składek ZUS oraz współpracę z księgową. Co warto podkreślić – aplikacja jest wciąż rozbudowywana i doskonalona, także w oparciu o sugestie Klientów usługi.